|
|
|
|---|---|
|
Jag har tänkt bygga grenrör till m20 (turbo) och tänkte höra med er vilken storlek och grovlek ni har använt/rekommenderar. Vilken storlek har utgångarna på toppen? (min topp sitter fastskruvad och bilen inlåst) Tänkte spara lite tid genom att höra här först så jag har rören färdiga när jag kommer åt bilen. Jag har fått bra pris på 48.3x2.6 rör men vet som sagt inte hur stora avgasportarna är. ps jag har använt sök-funktionen :) ds | |
|
Jag håller på med samma sak till min m20 å jag fick tipset av TCS att rören inte ska vara grövre än 30-35 mm invändigt. Mvh Micke bmwcs #4911 |
|
|
ok, det kan nog stämma. Vet du storleken på avgasportarna? Jag har tänkt ha samma storlek som avgasportarna fast en underdimension. Jag vet dock inte hur grova rören ska vara, räcker 2,6 mm? |
|
|
Hej!! Har mätt i en 323 topp och den är 33mm... hjorten |
|
|
tack och bock! |
|
|
kanalerna ut på m20b25 är 37mm använd vanligt tryckkärlsrör med 42,6 mm ytterdiameter och 2,6 i godstjocklek funkar bra för mig iallafall. 48,3 är lite väl stort att få plats mellan pinnbultarna med.. /Raskall |
|
|
Ok, tack så mycket. Jag funderar på att gå ner lite i storlek?? typ 36 För att få mer tryck i avgaserna = mer snurr på turbon eller gör detta så att man tappar i de högre varvtalen? |
|
|
42,4mm böjar bruka r alla bygga av till m20 |
|
|
Jag har använt 42,4*2,6 till mitt bygge. då blir in dia. 37,2mm. På stena stål kostar de 24,50:-/st. Se mitt G-rör på min hemsida. Länk |
|
|
ok, då blir det sådana. Hur många böjar bör man räkna med 25-30? Spretten: snyggt grenrör! Kör du med det nu? |
|
|
räkna med 20 då får du säkert några över MVH Andreas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.