AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.021

Klonk där bak...

fa
653
fartoflakt
E46 318iT -02
E90 330xd -07
Det har pratats silentblocks här innan och jag undrar om det möjligen är dags för mig nu. Det klonkar någonstan i regionen höger bak, mestadels när jag kör på ojämn väg och i vägverks-pottor (sådana VV skiter i...). Tyder detta på slitna silentblocks? Eller kan det vara nåt annat? Hjullager samt stötdämpare är okej. Det låter som om något slår i karossen men jag hittar inget som sitter löst när jag lyfter bilen. Nån sa nåt om kardanens mellan-lagring. Skulle detta kunna ge liknande symptom?
BMW-Yoda
Är det inte avgass. som slår i ? När silentblocken är slut känns det som om bilen "ormar" sig fram på vägen. Som att få sladd när man inte har det..

BMW-Yoda
Gu
1.310
Gunneriusson
318dx touring -15

I3s -22

Fordson Gigantic -55?
Jag har samma problem med min. Mitt avgas slår inte i. Det klonkar bara i "snabba" gupp. Inte i stora. Från höger bak. Jag hittar inga dåliga bussningar. Kan vara dämparen på min som är slut. Ska kolle dem så fort jag fått hem fjädrarna jag beställt.
Ko
1.521
Koni
320is -94
M3GTR -95
Det kan vara fjäderbens lagringen bak som är slut, då kan det uppstå klonkande ljud när man kör över gupp.
fa
653
fartoflakt
E46 318iT -02
E90 330xd -07
Lösa saker under bilen var det första jag kollade men sån tur hade man inte att det var så enkelt. Nakstötarna var en het kandidat länge, men efter en snabb kontroll såg jag att både övre och undre bussningarna var hela uch fina, om än något tillplattade. Slutligen visade det sig att det var bärarmarnas pivotbussningar, dom som enligt alla mekaniker och verkstäder jag pratat med, ALDRIIIG går sönde på BMW. Mina lyckades iaf... Både bra och dåligt. Lättare att byta än silentblocksen iaf men svårare än bakstöten. Nu ska jag ut och plocka loss bärarmen. Kul, kul. Tack för alla tips! Snipp snapp snut...
na
59
nagguks
325i Cabriolet -94
Jag hade exakt samma problem.
Det var mina stötdämpar fästen som var kajko.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.