AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.423

Lägsta bensin förbrukning vilken bil?

Sida 2 av 2
men den drar ju längre på höga varv vilket innebär att den borde väl accelerera snabbare?
Jo
1.561
Johan_S
520d xdrive touring -15
Trampar du plattan i botten drar den på högsta möjliga varv oavsett om du kör på sport eller normal läge.
Sportläget gör som sagt att den håller ett mer optimerat varvtal även när du lättar på gasen tillfälligt, för att den, som också sagts, ska vara mer på "Alerten".
Jo
1.561
Johan_S
520d xdrive touring -15
Med sportläget har den även en större benägenhet att växlar ner, utan att man behöver trycka ner gasen onödigt mycket...
Ut å prova så märker du!
yess jag ska prova ikväll en riktigt lång tur me sportläget o förhoppningsvis bli lite klokare :)
Hej Soki.
Jag har en 735ia -87 med ca 26600 mil på mätarn och förbrukningen på den var 0,96 när jag var ner till Sundsvall i början på Mars med tjejen till hennes föräldrar.
Jag låg mellan 100-130 hella vägen dit och tillbaka.
Det blev nån mil i stan därnere (4-5) men det tror jag inte har nån större betydelse.
Jag bor i Holmsund utanför Umeå så till Sundsvall och tillbaka är det ca 54 mil.När jag kom hem igen tankade jag upp och fick i 52L.
Annars är det mest tjejen som kör för jag tar cykeln till jobbet för jag har ju bara ungefär 600 meter dit.
Jag kör ganska mjukt och låter lådan jobba åt mig men det är ju som du säger att om man ens "nyser" på gaspedalen så åker mätarn i botten.....Jag tycker ändå inte att det är nån oroväckande förbrukning när vi kör i stan och blandat.
Tjejen jobbar i Umeå och till hennes jobb kan jag bara säga blandad landsvägs körning.
1,3 mil 90kmh och 8km 70väg.
På den körning blir det ett snitt på just över litern ungefär.
Men det säger jag inget om för man åker ju behagligt så att säga.

Peder..........
Hej! mm jag vet inte vad det var me bilen jag körde men den var rejält törstig, fast jag kanske inte var så jätteförsiktig med gasfoten heller, men det var ju det där med motorvägskörning som man märkte attdet gick lite väl fort att få tomtank. Har du farthållare på bilen? isåfall så kasnke du sparar lite bensin när du kör själv använde jag aldrig farthållaren . :)

Mvh /soki
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.