|
|
|
|---|---|
|
Hejsan Bmw vänner.. Inte direkt Bmw relaterat, men det kommer eller har drabbat oss alla! Bytte olja för några dagar sen och spillde lite på plattorna på uppfarten. Har någon nått tips hur man får bort det innan man får öronen avklippta av far? Länk | |
|
Sågspån fungerar ju på betonggolv, så det funkar säkert på plattorna också. Strö sågspån över oljan, spånen suger upp oljan, och efter ett par timmar är det bara att sopa bort!! Så, det är bara att plocka fram fogsvansen och leta upp några gamla brädor, och sätt igång och såga... ____________________________ Killar med kvalitet kör BMW! |
|
|
om de va några dagar sen han spillde ut de så har väl mkt av oljan torkat in lite så då kan de väl inte hjälpa me sågspån!? Kan man inte använda typ T-sprit lr nåt å hälla på fläcken å sen borsta å sen använda typ en högtryckspruta.... |
|
|
Det har du rätt i LazerEye.... Jag missade nog den raden... (trött) Lycka till, hoppas du hittar nån bra lösning! ____________________________ Killar med kvalitet kör BMW! |
|
|
Lika löser lika, som den gamla grundregeln i kemi lyder! Dvs. jag skulle nog satsa på ett petroleumbaserat lösningsmedel framför ett alkoholbaserat! Prova med lacknafta eller kallavfettning! (nästan samma produkt!) Sedan är sågspån eller speciellt oljesaneringsmedel lämpligt. Men om det var flera dagar sedan kan det nog bli svårt att få bort det... Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Diskmedel och skurborste fungerar, men det är väl inte så roligt kanske... ;-) | |
ant |
Vänd på plattorna! Det borde dölja de mest inbitna fläckar. Eller så ringer du Via Direkt och säger att du har fått oljefläckar på dina plattor. Nej men att blåsa på med en högtryckstvätt med munstycket nära det som ska bort har hjälpt mig några gånger. Asfalten här hemma blir som ny när man början blåsa på. Grunda gärna med en behandling liknande den Johan B beskriver. ========== Länk "bra att ha länk" Länk |
| Än så länge så är det ingen annan än jag själv som upptäckt flä'cken på plattorna så det får va där ;) | |
| Kallavfettning, funkar alldeles utmärkt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.