|
|
|
|---|---|
|
Hallo alla! Tänkte bara höra om det är mycket ovanligt att man får byta hjullager och silentblock redan vid 14000 mil? Köpte bilen för ett par veckor sen med ett brummande hjullager bak, bytte det och upptäckte då ett "klonkande" ljud som jag inte hört förr. Visade sig vara silentblocken, bytte dom - allt perfekt. Undrar nu: brukar dom ge sig redan vid 14000 mil? Eller är den mätarskruvad? Gått extremt hårt? Är lite orolig för pärlan... Tack på förhand Preben | |
ant |
Det är inte alls omöjligt att du får byta hjullager och silentblock vid 14000 mil. Om bilen har gått lite hårdare mil så kan man nog få byta tidigare ändå. ========== Länk "bra att ha länk" Länk |
|
OK! Tack för svaret ant! Man blir lite orolig när man direkt måste byta mer grejjer än man tänkt sig... hehe Preben |
|
ant |
Det verkar vara mer regel än undantag att man får göra det när man skaffar sig en ny bil. Kanske är så att förra ägaren har vant sig vid diverse missljud och liknande. Dock harj ag klara mig bra när jag köpte min 318is 16V verkar det som. Men visst finns det saker att byta.. MAssor närmare bestämt. Jag har en -91 med 14700 mil på mätaren. ========== Länk "bra att ha länk" Länk |
|
vad kostar det att byta hjullager och silentblock? vilka missljud är det ni talar om? |
|
|
Jag gav 550 kr för bakhjulslager och 240 kr X2 för silentblocken och gav 800 kr för jobbet (EJ BMW) :-) Så jag kom undan med mindre än 2000 kr. Tycker det var ok, har inte så mycket val för jag är själv kass på att skruva... Preben |
|
| Om man har stora breda fälgar så slits lager och bussningar mycket snabbare. Ännu snabbare om man har fel offset på hjulen. | |
|
Har borbetfälgar som ursprungligen satt på en M3 -93:a, 215/45 - 17, offset har jag ingen aning om... men använder i alla fall inga spacers eller så. Dom är väl inte så feta så att det sliter onaturligt mycket på lager och så? Preben |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.