AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
662

Skillnad på 325 motorerna? årsmodeller?

Uhmm, har letat lite delar på skr**en till bilen, men till min förvåning så var det inte samma delar?
Min är en -88, tror dom andra bilarna var äldre modeller.
Det jag letade efter var gummit till insuget, som hade spruckit pga att det hade torkat..
Stämmer det att det är olika motorer före, och efter -88?

Är nu på jakt efter en generator och ett termostathus, är det samma på motorerna, eller är dom oxå olika?

Tack på förhand!

MvH
Martin

325iM
"Tuned by SpeedCenter"
Ingen som vet?=(

///Martin

325iM
"Tuned by SpeedCenter"
325 motorerna i E30 kom ju 87 på den svenska marknaden,men några år innan på den tyskamarknaden...men till din fråga,de mesta är samma sorts delar i motorn i alla E30...så generator å de du nämner borde va samma på alla...de som blev annorlunda i motorn -88 är väl inprutningen....
Jo
70
Johan F
325iX -89
Av någon anledning finns det tre olika utföranden på insugsslangen till 325 E30. Jag köpte en slang av BMW- verkstan, som visade sig vara fel. Dom själva visste inte vilken av de tre slangarna som passade till just min bil.
Antingen är reservdelarna dåligt katalogiserade, eller så skiljer det i utförande p.g.a. extrautrustning.

gangsta_toth
När jag köpte mitt insugsgummi på Bmw så tog jag med det gamla, så att man kunde jämnföra. Den gick på 210 spänn har jag för mig. Det är inte lönt att ränna på skrotar efter slangar och grejor. Det är ju färskvaror som funkar bäst när dom är nya.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.