|
|
|
|---|---|
|
Jag har ingen manual till 323an så ja kan inte slå upp detta: Ibland tänds (har hänt 3 gånger) motoröl lampan i checkcontrollen, men det har aldrig varit dåligt med olja vid omedelbar kontroll. Jag hade för mej att motoröl lampan bara varnar för låg oljenivå inte lågt oljetryck? Oljetryck varnar väl den lampan som finns under hastighets/varv mätarna för...? Vore tacksam om nån kunnde reda ut detta för mej!? och kanske ge nåt tips om varför motoröl lampan tänds!? har ja kanske bara problem med en taskig givare? /Jonas | |
|
du har rätt i att motoröl indikerar låg oljenivå. när den tänd kör du troligtvis med bilen och då är det fel att kolla oljenivån. enligt manualen ska oljan kollas kall. har samma problem som du bara det att min lampa lyser konstant och jag har inte lyckets teda ut problet själv. - Life Offers One Guarantee, If You Don´t Win, You Lose And Without Risk, There Would Be No Reward - |
|
|
Låt motorn vara avslagen i minst fem minuter så att oljan kan rinna ner i oljetråget och du skall få korrekt oljenivå vid avläsning. Sedan är det givetvis viktigt att din bil står plant och inte lutar åt något håll vid avläsning, för då blir avläsningen också felaktig. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
formulerade mej lite taskigt... med omedelbar kontroll medar jag att jag stannat omedelbart, sen har jag väntat iaf. 10 minuter för att oljan ska rinna ner i oljetråget... å aldrig har det varit ens halvdåligt med olja... Kan jag iaf. vara säker på att motoröl inte indikerar dåligt oljetryck? eller? mvh Jonas |
|
Rico80 |
azkikr: ja du kna vara helt säker på att den inte indikerar på dåligt oljetryck!!! hur mkt olja har du på stickan när du kollar? kan vara tillrävkligt på stickan men om den e på nedre halva kan det skvalpa till ganska så bra när man svänger kraftigt o han känner då av att oljenivån blir för låg!!! TraShed:Förmodligen har du nån jode fel eller dyligt men din givar till oljenivån kolla kabel eller byt ut hela kabeln så borde det lösa sig kan ju även vara givaren som har gått sönder!!! kolla om du kan komma åt den nån stans o mäta upp vad du har för volt i den! *Gaspedalen har bara ett läge i botten* |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.