AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
371

M3speglar i olika utförande

Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
Jag beställde M3speglar på www.realcar.se och såg nu i efterhand i deras katalog att det finns speglar som har 3 kablar och andra som har 4 kablar. Någon som vet skillnaden??

/Danne
ki
437
kingen
325i-93
100 % M3 optik
Kan vara att vissa har med uppvärmning!!!!!!!?????????

Stjärnan under huven...
Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
Jo det är väl det man misstänker att det är men jag vill ju veta 100% ifall jag ska avbeställa och beställa om.
Har mailat dom men icke fått svar. Dom har väl påsklov :/
En annan sitter och sliter arslet av sig hela påsken...
Sp
852
Space-X-plorer
325CiA -93 Silver
Varför inte se hur många kablar dina nuvarande speglar har?? borde väl ha samma på dom nya som dom gamla eller?

-------
"BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den"
Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
För att det är inte jag som river o sliter i den ;)
Vill inte förstöra något. Är rädd att förstöra nåt.
AIex
foppa:

Haha du kan ju vara försiktig så går det bra, alla klarar av att det.

Mvh/Alex
Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
Skämt och sido så känns det som att det är lite smidigare att skriva några ord här på forum som tar några sekunder i form av en fråga istället för att börja demontera backspeglarna.

/D
ta
90
tach
E36 325i
kan inte du när du fått på dessa speglar säga hur passformen var, har hört här på forumet att detta har skiljt mycket hos olika leverantörer....

Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
Jajamen!
Jag ska avlägga en rapport då dom anländer :)

/Daniel
ta
90
tach
E36 325i
nice :-D

Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
Speglarna anlände igår. Lämnade in dom på lacken igår och hämtade ut dom idag. Mumma :)
Ska montera på dom idag om jag hinner. Men det ser rätt vekt ut..alltså själva fästningsanordningen och de 6 skruvarna som följde med. Nåväl..får se hur det går sedan.

Later!
Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
Såja! Nu har jag monterat dit dom och jäääädrar va snyggt det blev. Som natt och dag mellan orginal och Mspeglarna. Kan säga att fästplattorna var gjorda i plast från realcar.se och orginalplattorna som satt där var gjorda i aluminum tror jag.
Rätt dålig kvalitet på dom som är gjorda i plast. Tyvärr saknades M4 skruv så jag fick köpa såna och skruva fast speglarna med. Dock följde skruvar med så att man kunde få fast plattan i spegeln (ynkliga sådana).Kablarna var 4 stycken och kontakten passade inte i orginalkontakten så det blev till att klippa o kontaktera. 400 kr kostade det att lacka speglarna och fästplattorna i bilens färg. Nöjd är jag garanterat!
ta
90
tach
E36 325i
cool....synd bara med kontakterna, och att de inte är plåt eller aluminium i fästplattorna...

Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
Det fanns andra fästplattor att köpa också såg jag nu i katalogen men dom kostar 788 kr paret. Dom är tillverkade i polyuretan och levereras med samtliga monteringskruvar. De jag köpte är tillverkade i ABSplast och levererades utan fästskruvar.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.