|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken säger så undrar jag vad skillnaden är mellan dessa två härliga vagnar? Jag vet att motor, hk, vxllåda, diff och bromsar är olika, men vad mer är olik M535:an?? Jag menar då inte inne i kupén. Skulle gärna vilja ha svar från ngn som vet, inga spekulationer tack. MVH: Zander | |
|
M535i är alltid utrustad med M-spoilerpaketet medan M5 hade detta som tillval. En helt standard M5 ser alltså nästan ut som vilken 528i som helst förutom den något lägre frontspoilern med luftintag för bromsarna. De hade även olika fälgar som standard. När M535i kom hade den några, i mitt tycke, väldigt fula TRX-fälgar. M5:an hade de "klassiska" TRX-fälgarna som standard vilka kanske inte är så snygga heller men de passar rätt bra ändå. Svensksålda M535i hade ju som tur var snygga BBS Splitfälgar. Det finns även andra små skillnader som t.ex. att M5 har något kvickare styrning och batteriet i bakluckan för bättre viktfördelning. Är det något speciellt du undrar över annars? |
|
|
Ja, det är mer så att jag skulle vilja veta t.ex. om den har samma typ av länkarmar bak osv...tanken med frågan är med andra ord att man skulle kunna regga om en M535i chassie så det skulle kunna tillåta mer effekt iomed att M5 E28 har 286 hk som standard, och att det inte skiljer sig mellan dessa två bilar, konstruktionsmässigt. MVH: Zander |
|
|
Jag var inne på samma ide som du är inne på Zander, men via sbp så går det inte att rega en 535 som m5. Och jag har försökt med bmw,s tekniska avd att få ut vad som skiljer mellan 535 och m5 och svaret var 1000tals detaljer som vi inte kan kolla upp. Dåligt svar, jo jag vet...men tyvärr så kommer man upp i förmycket effekt med m motorn i en vanlig e28a. MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 Länk |
|
|
M5 har grövre k-hämmare, grövre infässtnings punkter för främre k-k-hämmare, kort styrväxel, grövre gummibussning till bakväxlen. Annars leta upp en etk och gå igenom vad som skiljer mellan 535 och m5 så är du 100% säker! MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 Länk |
|
|
Pelle Persson: Vad är det bra sett att förstärka framvagnen på min kärra ? vad kan man byta ut... vet att du har grejjat en del med din är sugen på att få den stabilare... sitter i princip nya bilstein på den med originalfjädrar ska dit med sänkninsfjädrar snart , ska man göra en framvagnsinställning efter det eller ? /Mvh Göran |
|
|
Hej.jag har en 535 i 87:a som jag har bytt till trimm kamaxelokey nya vippor,sport luft filter.jag kan säga så mycket som att alla som har en 535 och kör orginal.trimma den!!på min bil gjorde det m,ycket skilnad.=)..vad kan man bejära om man ska själja sin bil??den har gott 19000 mil nyrenoverad topp körd 400 mil.fin i lacken (Alpinvit)nya bromasar runt om.mm...tack i för hand..//danne |
|
|
Ja det gör en jäkla skillnad , håller jämt med calibra turbo 4x4 som polarn har upp till 190 sen kom en rondell ;) och då går min ändå för snålt och sådär... var som när jag körde mot en annan kompis som har en 300zx dock så började vi i 110 och jag hade 2 i bilen och han hade 1 i sin , vid 240 så började så låg vi jäkligt jämt , började som komma närmare och närmare , låg bak i han kanske 4 billängder men då slog varvstoppen i :( 6000 rpm nån som har ett trimchip med så låg varvstopp `? |
|
|
Göran, du har mail! MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 Länk |
|
|
Pelle: nopp , har inte fått någe ! /Mvh Göran |
|
|
Wrath: Har du fått ordning på bilen?? Vid bromsningen hade du väl inte mer effekt än orginal och då hänger man inte på Calibra Turbo även om man gärna skulle vilja :-) |
|
|
Har haft både M535 o Calibra Turbo. Prestanda på M535 0-100 ca 7sek samma som Calibra. 0-402m ca15sek båda två Lika mycket hästar i både oxo!! |
|
|
jo har fått ordning på den , fast inte när jag körde mot calibra´turbon haha känner han som åkte den hans polare blev smått förbannad hade typ nyss köpt den frö 75.000 ;) /Mvh Göran |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.