|
|
|
|---|---|
|
Jag funderar på att göra ett eget avgassystem från kat och bakåt. Jag hade tänkt att använda mig av 3" rostfritt. Jag tänkte skippa ljuddämparen. Jag tror att katten dämpar tillräckligt. Vad tror ni om det? Är det idioti eller? Tror ni bilen kommer att gå sämre med ett så grovt? Jag kan nämligen komma åt 3" rör och krökar billigt. Kan vara roligt att prova. Men om någon har någon erfarenhet så skulle jag vara glad att få höra. | |
|
Tja gillar du ca 100db , så prova , du vinner inget på en så liten std motor , Krister BMWCS Nord BMWCS 1172 BMWSC |
|
|
100db räcker inte till....100db är gränsen i motorsport för att bilen ska vara godkänd....med rostfria tretums rör o ingen ljudämpare kommer dom i lappaland höra när du startar bilen =))hade tretums rostfritt o en liten dämpare på min volvo 142 ett tag.....i kombination med en R kam lät det som en V8 med 700hp när jag kom åkandes,nån dämpare lär du ha iaf =) D är fegt o släppa gasen! |
|
|
Kom ihåg när rör gick tvärt av framför främre burken på min Nissan King Cab pickup (2,4l bensin-4:a). Det var 100dB på tomgången :-) Och ingen dovt fint muller heller, ordet explosionsmotor fick ett reellt innehåll. |
|
| En kompis till mig har en Audi S4 Revolution. Han gjorde ett att avgassytem i 3" utan någon ljuddämpare. Den låter mycket, men inte jättemycket. Jag tycker att min som har en så liten motor borde låta mindre än hans. Eller? | |
| Man får helt enkelt prova. Antagligen så kommer den att låta för jävligt, och då får man väl svetsa dit nån form av dämpare. Det kan ju vara roligt att prova i alla fall... | |
BMW-Yoda |
Hej. En Audi S4 har turbo. Turboladdade bilar är en helt annan sak då turbon tar bort det mesta av det brutala brölandet. I övrigt tycker jag Bmw och japsar låter absolut värst utan ljuddämpare. Det är fruktansvärt.. Man blir dum i huvet efter en mil i vanlig landsvägsfart. BMW-Yoda |
|
Det låter som att det blir en dämpare... Tack för alla svaren. |
|
|
Hej! Givetvis ska du ha en ljuddämpare. Man ska altid ha en ljuddämpare så långt bak som möjligt annars blir det en slags resonans i avgassystemetsom låter helkass. Det kommer att låta för jävligt när du motorbromsar eller släpper gasen. (För att få veta hur det låter, gör så här:) Dra hastigt in luft i lungorna samtidigt söm du försöker säga ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ!!!! Det kommer att låta som en gammal Opel Ascona mer 2,5" system och enbart en st. rally ljuddämpare mitt under bilen. Häldre liten och rapp än stor och slapp!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.