AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
431

Kamaxelsats och Fördelarlock

Då jag har en diger lista på vad som skall köpas in till renoveringen av min motor efter dagens händelser undrar jag följande:

Ny kamaxel skall köpas in, vad skall jag köpa för en ? trim ? original? vad skall jag köpa till kamaxeln, vippor?ventiler? fjädrar?

Skall även köpa nytt fördelarlock/rotor det verkar som det är bosch som tillerkat det, ser ut att vara rätt dyrt, skall man ändå köpa original eller vad säger ni? jag betalar om det behövs men är det inte viktigt kan jag tänka mig "pirat" delar

Skall även köpa sotnignssats och lite annat smått och gott, jag är väldigt itnresserad av tips om bra och prisvärda försäljningsställen.

www.bimmer.nu
sidan för bmwtokar!
Nu med tokbra kalender..
köp en dr schrick kam så får du lite mer flås, min bror hade en sån i sin 320ik-88, toppade ca 225-230 mätarfart (190km/h max enl fabrik) byt ut alla vippor när du ändå är igång så kan du försäkra dig om att dom är ok. pröjsade 1200-1400kr för fördelarlock+rotor på mekonomen (beru) fungerar lika bra som original (bosch) enligt mitt tycke. inköpsställen=bmw för vippor och kam (ev.), har en dr schrick katalog på kammar, kan tolka och maila uppgifter till dig+adress, småpickel och sotsatser kan köpas på mekonomen eller nått i den stilen

Behandla din bimmer som du själv vill bli behandlad...
hj
963
hjorten
E21 323i-80
E21 323i-80
E3 3,0 Sa-77
E3 3,0 Si-75

www.motornord.se

hjorten
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.