AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
399

Kan jag lita på en Tysk BMW-handlare

ol
649
olja
Merca med skruvad sexa.
Jag har hittat en "fin" -91 735 hos en tysk BMW-handlare. Vågar jag lita på handlarens beskrivning av bilen? tänkte slippa att åka ner. Bilen har något som heter "BMW Quality Program", bra?

Jag tycker att priset verkar vettigt, 4900€ och 12000 mil.

Inga problem att Europatransport hämtar bilen?

Jag antar att bilhandlaren fixar alla papper.

/Johan
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Hej Johan!

Jag har ENDAST hört/läst lovord om tyska BMW- handlare, bland annat från Johan som bland annat håller i Importguiden här på BMWPower och som följaktligen är något av en expert i ämnet.

Pröva "Sök inlägg"- funktionen så finner du mer info i ämnet, förutsätter att du redan gått genom den omfattande importguiden...!

Mvh,
Kalle - BMWCS[syd]#5120
____
Länk
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
En handlare är en handlare, men skulle jag vara tvungen att köpa en bil "blint" så skulle det vara av en aukt bmw handlare. Känns det bra så är det bara till att tuta och köra ingen kan ge dig "rätt" svar i frågan såvida ingen annan här har sett bilen live.
Tjena. Jepp, 4900 för en 735 -91 är ju inget "vrakpris" utan bra betalt, vilket betyder i 99% av fallen att säljaren betalat en slant för att köpa/byta in den. Då vet han vad ahn säljer. JAg har köpt ca 20 bilar osedda och plockat dem med transport, varav 2 bilar inte var som jag förväntat mig. Gemensan nämnare för dessa var mkt små handlare.

Kör på, jag tror definitivt att du kan lita på honom. Nogot du bör kolla upp är när bilen senast var besiktigad. Nybes = problemfri i reg hemma.

Lycka till
Tobbe

Behnadla din BMW, som du själv vill bli behandlad av den!
Ma
21
Mattias.A
525IA Touring -92
325I -92
MB Sl-320 -97
dom auktoriserade handlarna tar oftast inte in nått skrot,
som sagt tittar man på priserna så ligger den ganska högt,
men varje bil har sitt pris bra som dåliga, så jag tycker att du gör helt rätt att satsa på en riktig bil på en gång istället för att köpa en billigare som du kanske inte blir nöjd med
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.