AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
556

Skandal.....

Chrisse
"powerkjell" mfl. Det ni sysslar med är bara trams. Ni snackar om BMW Motorsport och lyckas på något sätt få in era 316 och allt vad det heter i detta ämne....
Jag har jobbat för BMW:s racingteam i Tyskland och Italien och det värsta som fanns var alla dessa idioter som ständigt ringde och kom fram på racen med sitt tjat, sina berättelser om deras utsmyckade kopior. Varför är det så viktigt med M märket på bilen? är det enbart för att växa i andras ögon?

Är däremot imponerad av de killar som förstår vad den riktiga billyckan finns och satsar slantarna på det, dvs riktig fjädring, kort servo, justerbara krängare mm mm.
Försök att få provköra eller åka med i en riktigt utrustad bil på bana så fattar ni vad jag menar..
Detta forum kan vara kul att läsa ibland med vettiga frågor och svar men tyvärr så tar dekaltrimmarnas pajkastning för mycket plats.
Bj
357
Bjale_racing
325i 24v 93a
Du har en poäng där,o åka med lr få provköra en riktg ban bil,det är en våt dröm =)

D är fegt o släppa gasen!
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Chrisse.

Jag vet inte exakt vad du menar (vilka inlägg) men det är ju ett BMW forum. Alla bilar har sin plats (inget racing forum så vitt jag förstår). BMW är ingen racing bil. Varför ska man montera justerbara krängare om man bara åker bana 1 gång om året? Penisförlängare?

Testa du att åka formel bil istället, det är riktig racingbil. Inte en uppgraderad standardbil som är byggd för att köras på våra vanliga vägar.

Jag skulle personligen aldrig slänga på ett m paket på min bil, men det är väl upp till var och en? BMW säljer väl M kitts och du får väl ta upp problemen med BMW. Tycker man det är snyggt är det väl bara att slå till.

Att lägga flera tiotusentals kronor på att uppgradera sin bil i racing skick så kan jag rekomendera att ta formelbils licens och ett antal varv i formel bil per år istället för att göra om en bil till något den inte är byggd för!
Chrisse
acey
en justerbar krängare duger nog inte som penisförlängare, svår att se och få som begriper.
Har testat formel bil och det är extremt kul men då är inriktningen bara racing, det jag syftar på är bilar som används dagligen och extrautrustas.
Om det är bortkastat att förbättra bilens prestanda för att "bara åka bana 1 gång" så undrar iaf jag, hur bortkastat är det med en bakspoiler som heter "evo" eller ngt liknande på en 316.
Kan det möjligtvis va fåfänga eller penisfölängare???
TRAMS
Gu
1.310
Gunneriusson
318dx touring -15

I3s -22

Fordson Gigantic -55?
En del går ut på krogen och klär sig snyggt. Andra gör sina bilar snygga. Jag tycker inte det är något fel med att göra en bil snygg, oavsätt motor.
Personligen skulle jag aldrig försöka att få min sura 318 att se ut som en M3. Däremot vill jag göra den snygg.

Jag tycker att det tuffa är en bil som går uta bara helvete utan att det syns på den. Det är inte lika läckert med en bil som ser utt att gå som fan, men kryper fram...
Dock kan man ju villa ha en rolig bil som håller sig bra på vägen och är billig och äga. Om man inte är ute efter drag så är ju en 316 en utmärkt bil. Mina föräldrar har en -94 som gått 21 000 problemfria mil. Det sitter t.o.m org bromsar och avgassystem på den än.
Om jag hade deras så skulle jag lacka ner den och sänka den direkt. Detta för körglädjens och etseendets skull.

Nu har jag svammlat klart...Förlåt.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Chrisse.

Frågan är ju vad som är "dummast" sätta på justerbara krängare, ovs än att sätta på en evo vinge? Går väl hand i hand kanske. Grejen är att den som sätter på en EVO vinge på en 316 förhoppningsvis inte gör det för aerodynamikens skull utan för att denna person tycker det är snyggt. Dvs styling. Sätter man däremot justerbara krängare på en 316 så känns det givetvis overkill på en bil som inte är mycket piggare än en golf 2a och mer än tillräcklig väghållning med tanke på prestanda.

Om man vill ha prestanda, så köper man sig förslagsvis en m bil redan från början och då är grejerna oftast tillräckliga för att köra fort dagligen.

Summan av kademumman är att folk får lägga pengarna på vad dom tycker är bäst. Hur som helst så säljer BMW m paket till sina bilar och folk som tycker det är snyggt får väl köpa det då. Sen finns det ju även m chassie som monteras vid fabrik.

Styling är okej så länge den är clean och man inte gör om sin stackars bmw till en tUrBo RäCeR

Po
664
Pompe
2800 cs -70
3,0 La -75b
Chrisse

Har du fått för lite uppmärksamhet i ditt liv vilket gör att du måste starta en egen pajkastningstråd? (Jag vill klaga på alla som klagar!).
Endast en som själv vill växa i andras ögon nämner på en bmwsida att man minsann har jobbat för bmw:s racingteam i Tyskland och Italien. (Finns det bara ett?).
Att kalla andras intressen för trams och att anse att den egna preferensen är den rätta tyder på en extremt trångsynt inställning till andras egentänkande och innebär att författaren direkt klassar ner sig själv till en nivå som ligger under de han kritiserar.

En riktig banbil är mycket riktigt en underbar upplevelse, men vi får inte glömma att de flesta här använder sina bilar till vardags, då det kan vara lite mer praktiskt med en (dekaltrimmad om man vill) "vanlig" bil.
Du har så rätt Pompe! Och varför måste Chrisse beblanda sig med oss pöbeln här på BMWPower. Han borde röra sig i finare kretsar...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.