AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
665

Varning för PDY 728

Je
5
Jesper S
320i, -93
Hej, Jag var tills härom dagen en lycklig ägare av en BMW 320 i -93. Jag köpte bilen hos en handlare i Växjö och hade oturen att M-testa bilen efter mitt köp. Det visade sig då att det var mycket fel på bilen trots felfri varudeklaration och efter lång diskussion med handlaren beslöt jag mig för att häva köpet. Jag ville bara varna potentiella köpare för att köpa denna bil utan att testa den igen. Om ni undrar något om mitt test, svara gärna på detta inlägg.

Då var det väl tur att du M-testade bilen, eller?
Je
5
Jesper S
320i, -93
Ja, det kan man väl säga.

Hej!

Du kan inte göra en snabb sammanställning av felen? Kan ju vara intressant att se om det var oljeläckage eller bussningar etc.

/Rickard
Je
5
Jesper S
320i, -93
Jo, det är klart jag kan göra. Vissa av felen kanske man ska ta med en nypa salt, men ändå och jag har bara tagit med en del av felen.
Missljud i motor - m-testaren sade att det var allvarligt, men ljudet är svårt att höra.
Kopplingen hugger vid igångsättning - behöver bytas. Skakar utav katten vid start.
Båda hjullagren fram gav missljud vid test - behöver också bytas.
Eluppvärmningen i backspegel
Lås, beslag: låscylinder ur funktion: baklucka
låsbeslag: bensinluckan
Strålkastarrengöraren fungerade inte som den skulle
Differential/slutväxel: glapp i infästning
länkarmar fram. Bussningen hade lossnat i vulkanisering: bakre vänster nedre och bakre höger nedre
stötdämpare fram läckage
Delvis omlackerad men det är ju de flesta bilar. Framdörren är inte riktigt jämn så jag vet inte vad det är som har hänt där.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.