AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
381

problem starta 525 24v 94a efter kort körsträcka

st
758
stimpenbmw2
528i E39 -98
en vän till mig har en 525a 24v 94a.
Kör de från sin uppfart till en pakeing 20m bort och stannar där så sedan när de skall starta bilen igen kanske nästa dag eller så för de köra på starten kanske 5-10 ggr innan bilen startar.
Dvs om de kör och stannar då bilen inte blivit varm alls så får de ej gång den igen sen.

Men kör de en runda på nån hundra meter innan de sätter bilen på parkeringen så startar den lätt nästa gång de skall använda den.

Jag skall koll apå bilen. Det jag gissar på e att det e ett fel på bräsnlesidan.. kanske att den får för mycket bräsnle vid kallstarta så bilen surar ner sig om man ej kör den lite varm innan man stoppar den igen.
Kanske en kylvattentempgivare som e slut eller nått.

Eller så funderade jag på om nån insprutare ej stänger som den skall så det droppar ner bensin och bilen surar ner sig.
Men jag tcyker att skulle en - 2 insprutare läcka så skulle bilen ändå kunna starta på de andra 4-5 cylindrarna som ej var nersurade av de läckande insprutarna.

Så när de kör nån hundra meter innan de stannar så e motorn lite varm och ben överflödiga bensinen ångar bort medans om de stannar direkt så surar den ner motorn.

Tänkte bara höra med er om ni har några ideer?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.