AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
357

Värde på en 325 ix Touring automat?

Tojne
Vad kan en 325 ixat vara värd att betala för?
en manuell ix går väl rätt tungt i transmissionen, så en automat blir väl ännu segare samt törstigare?
den har rullat 20000 mil och är besiktad jag ringde på den i helgen och skulle vilja ventilera lite värden med grabbarna här på forumet!

// Tojne
Tojne
Visstja det är en -89:ans E-30....sorry glömde...

// Tojne
Tojne
Ingen???..

// Tojne
322
jörgen nymann
BMW 528iAT -98
30-35000:- ? Touringarna brukar väl vara lite dyrare än sedanerna
Vilket pris är annonserat?

//Jörgen

325 iX - "weather or not"
Tojne
Ja det är annonserat på 35000 med icke fungerande ac läckande automatlåda ev snygga fälgar mot tillägg inget speciellt sportigt inredd heller...
322
jörgen nymann
BMW 528iAT -98
Icke fungerande AC är väl mer regel än undantag på 80-tals-bilar...
Vill du verkligen ha med automat då? E30 är ju en rätt körglad bil som iallafall jag tycker avnjuts bäst med manuell låda,dessutom ökar den på 0-100-tiden med 1,5 sek (9,7s/11,2s),fast det är ju bekvämt...

//Jörgen

Tojne
Helst så vill jag ha en 325ix touring med manuell låda, har haft en förut som jag trimmade med 272 kam och lite kul å den gick bra...
Frågan är väl om lådan läcker på automaten hur mycket jobb det är att få stopp på det alt. prutförmån med ac:n och lådan?
20 -25tusen kanske? med snygga fälgarna.

// Tojne
322
jörgen nymann
BMW 528iAT -98
Låter väl rätt saftigt att pruta 10-15k OCH få med fälgarna han/(hon) ville ha extra betalt för,men om du får den för 20k så är det bara att gratulera.
Var läcker lådan? Jag har rätt bra erfarenheter av OMEGA´s produkter när det gäller att stoppa oljeläckage,finns på MEKONOMEN,kan ju vara värt att testa innan man river ner hela lådan,om du köper bilen d v s .

//Jörgen

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.