|
|
|
|---|---|
Tojne |
Vad kan en 325 ixat vara värd att betala för? en manuell ix går väl rätt tungt i transmissionen, så en automat blir väl ännu segare samt törstigare? den har rullat 20000 mil och är besiktad jag ringde på den i helgen och skulle vilja ventilera lite värden med grabbarna här på forumet! // Tojne |
Tojne |
Visstja det är en -89:ans E-30....sorry glömde... // Tojne |
Tojne |
Ingen???.. // Tojne |
|
30-35000:- ? Touringarna brukar väl vara lite dyrare än sedanerna Vilket pris är annonserat? //Jörgen 325 iX - "weather or not" |
|
Tojne |
Ja det är annonserat på 35000 med icke fungerande ac läckande automatlåda ev snygga fälgar mot tillägg inget speciellt sportigt inredd heller... |
|
Icke fungerande AC är väl mer regel än undantag på 80-tals-bilar... Vill du verkligen ha med automat då? E30 är ju en rätt körglad bil som iallafall jag tycker avnjuts bäst med manuell låda,dessutom ökar den på 0-100-tiden med 1,5 sek (9,7s/11,2s),fast det är ju bekvämt... //Jörgen 325 iX - "weather or not" |
|
Tojne |
Helst så vill jag ha en 325ix touring med manuell låda, har haft en förut som jag trimmade med 272 kam och lite kul å den gick bra... Frågan är väl om lådan läcker på automaten hur mycket jobb det är att få stopp på det alt. prutförmån med ac:n och lådan? 20 -25tusen kanske? med snygga fälgarna. // Tojne |
|
Låter väl rätt saftigt att pruta 10-15k OCH få med fälgarna han/(hon) ville ha extra betalt för,men om du får den för 20k så är det bara att gratulera. Var läcker lådan? Jag har rätt bra erfarenheter av OMEGA´s produkter när det gäller att stoppa oljeläckage,finns på MEKONOMEN,kan ju vara värt att testa innan man river ner hela lådan,om du köper bilen d v s . //Jörgen 325 iX - "weather or not" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.