|
|
|
|---|---|
325i K&N - 85 |
Jag undrar vilket turbo agregat man ska använda till en 325:a e30 jag hade tänkt min en garret t04 vad tror ni om det kan det funka bra eller vad har ni annvänt till era |
|
Garret t04 finns ju i hur månbga olika varianter som helst. Men en kullagrad t04 är väl inte fel. Dock så finns de knappt att få tag på, leta efter ett Garret GT37 eller GT40 istället. De sägs vara helt suveräna, finns i prisklassen runt 5000 att hitta. /Johan Länk Länk |
|
325i K&N - 85 |
tack för svaret jag ska försöka få tag på nått sånt |
| Som Johan säger 37 eller 40. Kullagrat är INTE melodin om man ser till vad man får för pengarna. T04 är urgammal och har kass spool up jämfört med GT serien. | |
tqs |
Är GT37/40 overkill om man enbart tänkt sig runt 1bar på en M20B25? Hur är spoolup jämfört med t.ex. ett Mitsubishi TD04-19T. Ett pris runt 5-6000 känns inte avskräckande i sig, utan det är mer om något annat agg ger bättre respons. Är det någon större skillnad i spool up på GT37 och GT40, eller är det bara att ta det man får tag på till rätt pris? |
|
37 har väl mindre avgashus och lär ge bättre respons än 40 pga av det. däremot så pallar det kanske inte med mer än 550hk med 40 klarar 100 till. Ett 19t är responssnabbt men ligger på sin yttersta gräns vid ca 400hk och har då förmodligen sämre spool up än ett GT37/40 som inte alls är ansträngt! /Johan Länk Länk |
|
|
Vad hemskt slarvigt jag skriver. Jag menar att ett GT40 klarar ca 100hk till. 19t är troligtvis segare i responsen eftersom det arbetar på sin yttersta gräns vid 400hk och ett GT37/40 går på sparlåga vid 400hk... /Johan Länk Länk |
|
|
Lånar inlägget lite..Vilket agg är lämpligt om man ska ha låt säga runt 250-300 hk... hjorten |
|
|
Hur funkar ett GT37 vid 300hk på en m20b25? Kanske lika bra att satsa på ett som "håller" så man slipper svetsa om röret och byta turbo sen... ---------------- Kör också båge! www.sporthoj.com |
|
|
Nisse: Smart tänkt! Det funkar alldeles ypperligt och köra med 300hk.Bättre sätta dit för stort än för litet,mycket vill ha mer MVH Andreas |
|
|
Kan man få ett konkret svar på vilket agg som är bra för effekt upp till 300hk? vill ha ett litet men bra agg som ger bra respons.litet vill jag ha för att jag tänker bygga grenröret så jag kan ha det nere vid blocket. hjorten |
|
|
hjorten: Ett TD04-18T eller 19T borde vara perfekt för dina önskemål. Ett litet & smidigt agg ! |
|
|
Då blir det ett GT37 för min del =) Dum fråga: Har dom inbyggd WG? Du har inte lust att hjälpa till lite med grenröret mot lämpligt pröjs Andreas? ;) |
|
| Hjorten: Ett Mitsubishi TD04-16T klarar dom effektena du är ute efter. Jag har ett till bra pris åt dig. Maila mig på tarvhacka@hotmail.com om du är sugen. | |
|
Nisse järnet: Tror att GT37 finns med integrerad wastegate, dock så är den alldeles för liten för att köra med på en bensin motor, tror att det är bättre att satsa på ett aggregat utan wastegate och köpa en Audi wastegate eller nåt liknande. De finns för ungefär 1000kr att få tag på. /Johan Länk Länk |
|
|
nissejärnet: Kör på ett sånt du! Har inte tid med grenrör nu men i vinter så MVH Andreas |
|
|
Hallå............ Upp till 300hk så är väl ett Mitsu 16T väldigt lämpligt, bra respons, god hållbarhet, lättillgängliga osv. 3500:- för ett nytt aggregat med rak fläns. Ang gt37........ Jag har ett näst intill nytt Holset HX40 med lilla flänsen, intergrerad WG till försäljning. 4000:- Maila mig på jesperw@worldonline.se vid intresse, jag har även flänsar, spridare mm. //Jesper |
|
|
johankihl: För liten? Den pallar inte att släppa förbi tillräckligt med avgasaer eller? Blir ju marigare att bygga grenerör då =P bmw-andreas: Ok, det låter bra! Hade ändå tänkt snika till det själv som ett första steg och sen göra det ordentligt med kompsänkning och oringning etc i vinter =) Så räkna med en "kund" i vinter! ---------------- Kör också båge! www.sporthoj.com |
|
|
Nisse Järnet: Bra de,jag har färdig jigg så du behöver inte ens komma ner med bilen,ja skickar bara upp ett färdigt grenrör sen...kan säljes komplett med 45mm wastegate då också. |
|
| Perfekt! Längtar redan! =) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.