AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
311

Pris på 328iCA -95

Har det mesta utom skinn, dock sportstolar i halvskinn. Bilen har snart gått 15000mil. Det är import. Någon som har en känsla för vad ett dyligt objekt värderas till?

/Rickard
LM
848
LME
E38 3.5
M5-99
Skulle tro att den säljs för ca 89.000:-
Vad anser ni om automat då? Påverkas priset positivt eller negativt?

/Rickard
Automat drar ned priset generellt sett på treserie.

/Simon
Hej!

Gjorde stora M-testen på den och motor och låda var i bra kondition. Inga konstigheter alls. Dock var det en hel del små bucklor etc (typiska parkeringsskador). Fick bilen för 80'. Jag hoppas bara att det inte kostar allt för mycket att fixa till bucklorna......

/Rickard
325TDS
80 tusen var bra pris. bra att du gjorde M-test. hur mycke kostade det? det ska jag göra nästa gång också. ringde du o bokade tid för m-test först eller? de var väll inge drop-in?

Stora M-testen gick på 1700:-. Då går de igenom hela bilen: motor, låda, bussningar däck etc etc. Lilla testen är bara på motor och låda (700:- tror jag). Någon som jag dock reagerade på var att inget kompressionsprov gjordes på motorn. Kommenterade detta och då sa dom att det är för mycket elektronik i bilarna så ett kompprov drar med sig för mycket jobb(?). De kollade ifs att det inte fanns några avgasrester i oljan.

Jag bokade tid innan. Ringde på tisdagen de hade en tid redan dagen efter. Men jag hade in möjlighet förrens på fredagen. Och de hade en tid på fredagsförmiddagen. Funkade bra tycker jag.

/Rickard
Rickard: de gör ett sk. elektroniskt kompressions prov, de gjorde de iaf senast jag m-test av en bil för snart ett år sen .De drar säkringen till soppa pumpen, kopplar kablar till batteriet och något till nån annan punkt under huven, sen kör de start motorn x-antal sek. fick utdrag osv på komp på varje cyl iaf.

Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion.
Snälla använd sökfunktionen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.