|
|
|
|---|---|
|
jag köpte mig en 320iA -85 för en tid sedan och den har gått hur bra som helst..jag har tvättat den tidigare i biltvättar men då utan underspolning vilket jag tog senast (igår). efter tvätten gick bilen som vanligt i ca:5 min innan den började rycka och gick dåligt på tomgång. när man skulle köra iväg så kändes det som en sur mc, den fick liksom ingen kraft när man gav ganska mycket gas. trodde först att aut lådan hade gett upp eller nån drivaxel men den går lika dåligt på "p" eller "n". jag lät den stå för att torka upp lite för jag antog att det var fukt någonstans. fick parkera bilen hos min mor så jag har inte provat idag. om den inte går bra nu är det någon som kan ha en anning om var problemet ligger?? #ny inom bmw men redan förälskad# | |
Mullpung |
På min förra E30 så tog jag en underspolning, då hade en vakum slang lossnat under insuget på nå vis, tog ett tag och fatta vad det var som va fel, kolla sånt på bilen! |
|
kolla så att det inte är något hål i påfyllningsröret. eller nåt så att du kan ha fått vatten i tanken. |
|
AIex |
Har exakt samma problem när det kommer vatten under bilen så blir den helt konstig på gasen, motorn börjar rycka som fan. Är det för att det kommer in vatten i tanken ? Vart sitter vakumslangarna ? Är ingen motorexpert precis... Mvh/Alex |
|
Vill bara säga att min beemer går bra igen..men det vore juh j***ligt tråkigt om den ska behöva gå igenom denna procedur så fort den blir blöt underifrån.. Jag skulle oxå vilja veta vart vakumslangarna sitter.. -Jonas |
|
|
Samma har hänt min E36'a när jag maskintvättat den. Ryckig gång en stund för att sedan bli bra igen. Har tittat igenom motorrummet men aldrig blivit klok på vad som blivit fuktigt. Antar att det är det som är problemet eftersom det försvinner när vattnet torkat. ---- Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.