|
|
|
|---|---|
|
Check controllen varnar för kylarvatten nivån vid start men försvinner efter ca 30 sek (även pilarna) och gör man en check då säger checkkontrollen "ok". Den varnar först när man släckt bilen igen. Har kollat nivån och den är ok. | |
|
Har likadant på min men det kommer bara ibland, kanske 3 av tio ggr! jag har rätt nivå! Frazze |
|
|
Det finns väl en givare för kylvätskenivån. Kan vara den som gett upp. Sitter den med kontakt i locket? Hmm...inte säker. Mvh Patrik _____________________________________ Mannen bakom Länk |
|
|
har samma fel....fast bara någon gång i månaden .... varnar för "ölstand motor" också....trots att alla nivåer är som dom ska.... Kan ju var nåt som inte är som det ska i instrumentet kanske??? |
|
|
Det finns väl en givare för "Ölstand" också. Kanske ytterligare en givare som sett sina bästa dagar? Mvh Patrik _____________________________________ Mannen bakom Länk |
|
|
Se upp detta problemet kan bli värre!!!Hade lika på min 525 -92 men nu visar det sig att problemet är att givaren för vätskenivån läcker lite men tillslut läcker den inte lite längre allt vatten rinner ut vid givaren. Om den läcker kan du lät se när motorn stängs av då det blir högre tryck i systemet.. Mvh:Charlie |
|
|
Vart sitter kylarvätskenivå givaren? Jag har samma problem på min bil, fast den varnar varje gång man startar bilen. /Krille |
|
|
Givaren sitter under expansionskärlet fatskruvad med en mutter på ca 2 cm i diameter. En ny sådan givare kostar ca:200:- på bmw Mvh:Charlie |
|
| Givaren kan ha ärjat också, ta bort den och gör rent det hjälpte för min del på e34 | |
|
Väcker en 10år gammal tråd (rekord?) Min bil varnar för lågt kylarvatten lite då och då trots normala nivåer och inga läckage. Så jag sökte här och hittade denna tråd. 110kr på Schmiedmann för givaren (till 540) så en sådan handlar jag. Känns ju bara dumt att försöka rengöra (ärj) en 12år gammal givare när en ny är så billig. Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det brukar kunna varna ett par minuter efter start, när sedan värmen stiger expanderar kylvattnet och då får man rätt nivå och indikeringen försvinner vid nästa start. Om man låter motorn gå när idnikeringen kommer efter ett par minuter och öppnar kylarlocket och fyller på tills rätt nivå. Så slutar det indikera efter ett par korrigeringar. Man brukar få hålla på med det några ggr efter att man tex tömt systemet eller när naturlig avdunstning sänkt nivån. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.