|
|
|
|---|---|
|
Har ett problem med bromsarna, eller rättare sagt vänster bak. Vid normal körning är det inga problem, men så fort man gasar på lite, med en bunt lite hårdare inbromsningar som följd, tappar jag bromsverkan ganska snabbt... Inget konstigt med det, bara en vanlig avmattning, men.. För det första tycker jag dom mattas väldigt snabbt, och för det andra "bubblar" det (japp, ordagrannt) om vänster bakbroms. Är lite dålig på namnen på dom olika delarna, så jag lämnar det till någon kunnig. Vid lättare inbromsningar över ca 70 km/h vibrerar ratten, beror väl antagligen på slitna skivor. Bilen har gått ca 16.500 mil. Är det möjligen så att det är värt att byta ut hela skiten, skivor, ok, klossar osv..? Vad finns det i så fall som passar till en E36 320i -93? Jag vill som ni kanske listat ut ha lite bättre bromsverkan än orginal... Vore kul med lite svar! mvh Björn | |
MION |
Det låter som att det är dags för ett bromsvätskebyte. gammal bromsvätska innehåller vatten och har en lägre kokpunkt vilket leder till att bromsarna mattas... Mika Onnela Däckcentrum i Gislaved |
|
Fan, det har jag inte tänkt på! Låter som om det kan vara mitt problem! Finns det någon vettig guide som kan hjälpa en nybörjare med tillvägagångssätt? Att trycka i ny bromsvätska lär väl inte vara något problem, men hur får jag ur den gamla? Vad kostar en "dos" bromsvätska av vettig kvalite för den delen? // Björn |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.