|
|
|
|---|---|
|
Har läst en hel massa här på forumet om vad olika användare tycker om olika fälgar/däck/profil osv. Jag har i dagsläget ingen sänkning på bilen överhuvudtaget, men en är planerad i framtiden och jag tänker nu anpassa mitt fälg/däck-köp efter det, jag vill ha ganska brett i bak, låt oss säga 255/45/?, just det ska jag ha 17" eller 18", eller går det precis kass med 255 i bredd i alla fall? Kanske ska ta 245/40 istället? I fram tänkte jag mig dock 235/40, vad tycker ni om det? Eller ska jag rentav satsa på 235/40 runt om och i så fall 17" eller 18" ? Vill ha en bil som klarar att vara sänkt runt 35-40mm utan att de skrapar i någonstans och att man ska kunna åka full last utan att de händer något otrevligt ;) Bilen i fråga är en 525tds -95 (e34). mvh, Jonas Länk | |
|
Jag har 255/40/17 bak med original sportchassie och jag tycker det är oroväckande nära skärmkanten... Mycket bredare/högre däck skulle nog inte gå, tror jag. Nu vet jag om/hur mycket sportchassiet sänker, men 35-40mm tror jag inte det handlar om iaf. Mvh Patrik _____________________________________ Mannen bakom Länk |
|
|
Då kanske det är bättre o satsa på 245/40/17 bak och 235/40/17 fram, då bör det inte skrapa i någonstans med en liten sänkningssats? Räcker det med 8.5 eller måste man dra till med 9-10 för o få plats me 245 utan att det ser dumt ut? Läste att man inte bör kränga på mer än 235 på 8.5-fälgar? mvh, Jonas Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.