|
|
|
|---|---|
|
vad tycker ni? m3 e' ju så jävla fet.. men 300 har sina fina linjer... | |
|
Svårt val..... Själv så valde jag mellan Nissan 300 och Bmw M5.. Bmw:n vann mest pga. att den är mer praktisk. Baksätet i en 300:a är ju nästan obefintligt. Lycka till med valet Mathias |
|
|
För mig hade BMWn vart det självklara valet, helt annan kvalitet på allt i bilen. No turbo shit, just real power! |
|
|
Jag körde Z32 innan M3an och jag kan säga att det är väldigt fina bilar båda två. Mycket svårt val! 300an är en av få japanska bilar som inte är plastig inuti, den känns väldigt bra att glida runt med, den känns tung (och det är den också). Lycka till! BMW M3 *Flight instructions not included* |
|
|
M3an självklart.. 300an e bara skräp det märker du om du köper den.. ---- Min FD,M3 DAYTONA Länk ---- |
|
|
hhmmm bmw: andas ju mer kvalitet... men 300zx e inte fel häller tycker den är snyggare än många andra bilar... men som någon sa det är ju 2turbo...... skall lägga ett bud på m3 idag... nissan kostade 122.000:- svensksåld. 11000mil m3: 120.000:- (i tyskland) 7500mil |
|
|
Lite olika bilar för en shyst jämförelse. Nissan är mer en GT bil som man ska åka fort och långt i medans M3:an är en sport bil... Mitt val är väll ganska givet..... M3, men smaken är delad som baken =) Länk |
|
|
man kan väl åka långt och fort i en M3:a åsså? |
|
|
Skunkjavel,MNS_M3: M3 är helt klart både långfärdsbil och sportbil. Vad sägs om följande: Jag startade Helsingborg kl 07:00 tog färjan över till Helsingör, körde genom Danmark, tog färjan i Rödby och över till Puttgarden, körde tot 180 mil till Porec i Kroatien, satte nycklarna i sommarkåken 22:00 - tid: 15 timmar, gjort med en M3 cab -97. Ngn som slår det? |
|
| Glömde tillägga att jag var den ende som körde Gumball den dagen ;-) | |
| det e' inte illa...=) | |
|
Ni som yttrar er om att Nissan 300ZX TT bara är skräp..har ni ägt/kört en sån bil? Jag har ägt 2 st innan M3:an, båda hade rullat mer än 10.000 mil och inte en skruv satt lös, skinnet helt, mycket fina bilar om dom sköts, dessutom är dom jävligt kvicka redan som original, mycket bil för pengarna idag. Och som någon skrev här ovan, så är det härliga linjer i karossen. Lite trist allt detta skitsnack om japanska bilar som florerar här ibland... /K |
|
|
Att folk på ett bmw-forum föredrar en M3'a och samtidigt klankar ner på japanska bilar är kanske ingen skräll iofs... Jag sällar mig till skaran som skulle föredra M3'an. Hörde två som stod o pratade på macken hemma för några månader sedan, den ena hade köpt en 300ZX i Tyskland och efter han haft den i två månader gav turbo * 2 upp, om jag minns rätt konstaterade han att det gick på mer att fixa det än det gjorde att köpa bilen. En liten parantes bara och ingen pik om Nissan bilens kvalitet i övrigt, har ingen större koll på bilen i fråga mer än att jag aldrig gillat designen riktigt. |
|
|
Jo, jag vet att många här föredrar BMW av naturliga skäl (jag också) det enda jag menar är att det är trist att läsa om ogrundad kritik... BMW har ju sina problem med Vanos etc, precis som Nissan har med sina Turbos. Well well...bra bilar båda två! :-) |
|
|
turbona brukar ju smälla för att föraren inte vet hur man skall behandla en sådan bil... köper man en turbotimer så är det ju inga problem..? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.