AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
834

Knakar och Skramlar i en BMW CABRIOLET...Hjälp?

Neostar
Har köpt en BMW Cabriolet av 96 årsmodell. Den har gått ca 12,000 mil.

Problemet jag har med den är att det skramlar och knakar ganska mycket i bilen jämfört med min förra BMW Sedan som hade nästan gått 18,000 mil!!

Är detta ett vanligt problem med BMW Cabriolet eller?
Bilen är annars väldigt fin och verkar välvårdad men tycker att skramlar ganska mycket, verkar nästan som vissa delar i inredningen är lösa eller något sånt liknande????

Är detta vanligt, och isåfall VARFÖR och VAD är problemet??

Tacksam för vettiga svar! :)
Neostar
Ingen som kan hjälpa mig eller??
Mr
606
Mr Shhh
318i E46
Boxster S
Jag är ingen expert men en knarrande cab kan väl inte vara alltför ovanligt? Sök på forumet så hittar du en del tips, allt från Gummipflege via paraffinolja till textiltejp, svårt att särskilt precis med tanke på dina uppgifter, det är klart att delar av inredningen kan sitta lite löst. Annars har folk skrivit om knarrande stolar, nackstöd, dörrsidor, lister och allt möjligt annat.
Mr
606
Mr Shhh
318i E46
Boxster S
Ett ex på (inte särskilt informativ tyvärr) tråd:

Länk

Eller ett bättre:

Länk
Mr
606
Mr Shhh
318i E46
Boxster S
Den här kan åxå vara av intresse:

Länk

(såhär gör man för att få många inlägg...) Fattar inte vad jag håller på med.
Neostar
Tack för dem svaren Mr Shhh.

Jag skulle även vilja veta om andra BMW CABRIOLET ägare har samma problem som mig.....

Tacksam för svar...
m3
972
m3efl
Murcielago -03
F430 spider -06
M5 -05
Det var samma på min gamla 325 cab det e vanligt på e36 cabbarna.. men en del kan låta mer än andra beror på om den e stötig osv..

----
Min FD,M3 DAYTONA
Länk
----
Neostar
Vad menar du med om den är stötig?
Att den har sportfjädring eller?

Min har nämligen M3 Chassi..

Ho
1.314
Hosse
316i Touring -14 (norsk)
Z4iA 23 -09 (norsk)
Neostar;
Hej. Jag är oxå sån som blir galen på missljud. Det är som du säger att E36an knakar men E46 knakar och gnisslar den oxå. Min har gått 4000 mil och blir värre och värre. Några tips som funkat för mig;

- Passa på så att du inte får interiör "shine" mellan dörrsidor (och liknande) och plåten.
- Andvänd minimalt med vaselin på gummilister. Gummilister med tyg på (upp mot rutor och liknande) tvättar jag med diskmedel.
- Ljustera in rutor och tak så att det sitter så tight som möjligt.
- Ta bort alla dörrsidor och lägg ett tunt lager av tygtape (jag hittade bara detta på en sportbutik)
- Noisekiller inne i hålrum fungerar fint oxå.
- Sätt fast allt som sitter löst. Stagen till handtagen inne i dörren, gummislangen baken sparkpanelerna i golvet framme osv.

Men oavsett så tycker jag att BMW cabrio går väldigt tyst för att vara cabriolet. Ska man ha det lyxet, så måste man nog tyvärr leva med lite mer oljud:-)

Lycka till!

Mvh
Hosse

"anklagar norrmännen för alla stavfeil"
Länk
Bo
39
Bonath
325 cab -92 E30
Måste säga att min E30 325 elcab -92 är förvånansvärt tyst. Den har "bara" gått 10100 mil och jag har haft den sen i höstas. Så vi får väl se efter sommaren...

Bonath
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.