AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
403

Mindre krom än alla andra?

Jo
1.561
Johan_S
520d xdrive touring -15
Hej..

Min 750 har, till skillnad från de flesta andra i samma serie lackade lister ovanpå stötfångarna. Inge krom på dörrlisterna, och inte heller runt rutorna... varför? Bytt i efterhand, eller kan det vara något val vid nyköp?
Kanske ingen direkt nackdel rent utseende mässigt.. menmen..
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Om du kollar under framstolarna eller baksätet så kan du ha lite tur och hitta den papperslapp som bilen hade på bandet när den monterades. På den lappen finns angivet alla extrautrustningar mm. som skulle monteras.

Om du inte hittar lappen (om den har försvunnit) kan du via chassinummret be BMW ta fram den listan på din bil. Eventuellt vill de ha typ 100kr för det....

Via tillbehörslistan kan du läsa ut om din bil har specialbeställts med "vanliga" lister i stället för 750-utförandet från fabriken.

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
RoKKa
Det är väll en Shadowline?

Jo
1.561
Johan_S
520d xdrive touring -15
Johan B: Ska kolla det! Kan vara kul å ha en sådan lista!

RoKKA:
Shadowline.. kan kanske vara så? Skiljer det ngt mer än listerna jag nämnt isf?
Dessutom är det vita blinkers fram och på sidorna, men inte bak... vet ej om det är bytt i efterhand heller.
po
1.178
powertoy
750iA-97 Individual step.TV/Nav.
528i -82
Johan, Shadowline 750 saknar krom ovanpå stötfångarna. Stötskyddslisten på dörrarna saknar inlagd aluminiumlist, samt har svartmålad dropplist och list under sidorutorna. Grillens ribbor saknar också det krom som annars utmärker en 750.
(Jag har själv ett shadowline ex. men det framgår inte av listan under baksätet. Där verkar det mest finnas beskrivet vad som kupén utrustats med så som skisack, elnackstöd, typ av skinn och ädelträ etc.)
Jo
1.561
Johan_S
520d xdrive touring -15
Powertoy:
Då är det nog absolut en shadowline... frågan är om det är snyggare.. vad tycker du? Nya kromgrillen skulle nog sitta fint
på den i vilket fall som helst!
Förresten.. nu har jag inte undersökt saken, men med "under baksätet" antar jag att det menas att man måste lyfta upp hela sätet.. hur??
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Johan, jo det är alltså under själva sittdynan.

Om du har elvärme eller eljustering i baksätet, bör du nog vara lite försiktig med att rycka loss dynan, annars sitter sittdynan fast med clips i framkant = ryck främre delen rakt uppåt.

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Jo
1.561
Johan_S
520d xdrive touring -15
Har både elvärme och eljusterbart ryggstöd så jag kanske låter det vara..! =)
po
1.178
powertoy
750iA-97 Individual step.TV/Nav.
528i -82
Johan, Jag tycker personligen att shadowline ger 750 en lite sportigare look. (Den svarta grillen har jag bytt mot den nya kromade). För att lyfta baksätet så är Johan B´s synpunkter att beakta. Lyft framkanten. Dra dynan framåt så att bälteslåsen går fria. Vrid sedan upp bakdelen mot ryggstöden på framstolarna.
Scheckheft
Hej, svart metallic + shadowline = snyggt. Nästa bil blir en Shadowline igen. Bilen ser både sportigare och slankare ut.

/Scheckheft

Länk
Jo
1.561
Johan_S
520d xdrive touring -15
Jag måste nog hålla med er om shadowline..
lite sportigare, och möjligen också lite modernare! (även om krom nu kommer tillbaks mer och mer, så var det egentligen inte så vidare modernt när modellen kom...) Tror tom att man skippar att stoppa dit kromlisten på bakluckan. Det får räcka med klara bakljus å vita blinkers! Nya "utåtstående" kromgrillern tror jag dock blir ett lyft. Övriga facelift detaljer där fram vette tusan om jag tycker är snyggare!!?
Min är mörkblå metallic, och det är en riktigt fin färg tycker jag.. passar även bra med shadowline...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.