|
|
|
|---|---|
523i_96 |
Hej!! Jag måste köpa nytt avgassystem till min m535i. Jag vill inte hålla på och bygga ett själv för jag är så less på att meka för tillfället. Vart kan jag köpa ett färdigt komplett sport avgassystem till m535?? Vilket märke mullrar skönast på m535? Jag har letat över hela nätet, tycker jag, utan att hitta något system som passar m535. Jag har även ringt runt till firmor utan resultat. Snälla hjälp mig nu så att jag kan ut och ströga igen!!!!!!!!!!!! MVH Magnus |
|
Länk ska ha ett sportavgassystem som heter Sebring hade sånt på min förut , det höll då i 10 år enligt kvitton då förra ägaren köpte det -93 och gick sönder i höstas ! det lät fint men nu har jag 3" hela vägen , hemma byggt med 2 Apple Racing dämpare /Mvh Göran |
|
523i_96 |
Tack Göran! Jag har kollat på hemsidan, men jag hittade inget där. Men dom kanske kan ta hem om man ringer? Jag ska göra det på tisdag. Men det måste väl finnas något annat märke också? Det är bra att ha lite att jämföra med. Så ovanlig är ju inte en m535. Hur lät din bil med sebring Göran? (Om du jämför med det du har nu.) Vad kostar ett sebringsystem? Hur byggde du ditt system som du har nu. Finns det rör och klämmor som passar på denna underliga dimension (46 mm) som original grenröret har?? Tack på förhand!! MVH Magnus |
Paap Reeder |
Hej! Ser ut som om Du har ett 528- system med 46 mm. På min sitter original 49 mm ut från främre dämparen. Sedan kör jag med Ray. Helnöjd. Den förra höll i 5 år.(Eller var det kanske 7?) Alldeles bra ljud som hörs litet in i cupe´n men inte mer än att man kan samtala normalt. Låter det högre blir det "trökigt" i längden. MVH /// Paap R |
|
Ska du ha bilen ett tag har raka rör (rakaror.o.se) ett system i rostfritt. MVH David Öfverdahl-Forslöf BmwCS #4984 |
|
|
Kan rekomendera simons.Hade de i min 528i.Lät helt underbart.Kanske kan vara något. Fegt O Bromsa !!!! |
|
|
Ja hade inte Sebring avgassystemet så länge då det började läka men det lät riktigt fint , men det jag har nu låter mycket mycket dovare och mullrigare , helt slammerfritt ! har svetsat en y-pipe som förgrenar sig från extraktorgrenrören till 1 stycke 3" sen har jag 2 st fullflödesdämpare a 3" modell och av märket Apple Racing , är mycket nöjd ! köpte bara rörstumpar i rostfritt och drog det ungefär som original gick rätt bra... /Mvh Göran |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.