|
|
|
|---|---|
ThompaK |
Tjena! Tänkte låta en bygga ett tre tums sytem åt mig! Förslag hur det ska se ut? Sökt men inte hittat nå info=( Tacksam för svar |
|
En liten fråga bara, vad skall du ha så stort avgas till? Skall du turbokonvertera också då eller? Det kan nämligen vara så att om du tar bort för mycket motstånd i avgassystemet så tappar du effekt istället för att tjäna på det. Men detta är helt och hållet mina funderingar ang. avgassystem som jag har läst mig till just vad det gäller sugmotorer. Jag kör själv med ett 2,5" system ifrån Hamann, låter riktigt gott men om det har gett något vet jag inte. Detta är ju samma dimension som original men med ett bättre flöde genom ljuddämparna. /Fidde766 |
|
|
satsa på 2.5 tums istället så du får bättre fart på avgaserna istället för att dom ska studsa den långa vägen mellan väggarna i avgasröret... Men det är iofs om du vill ha bättre flöde, vill du ha mer brum brum så bygg 3 tum. Diesel-räsern Länk |
|
ThompaK |
Okeej!? Är ju ute efter lite effekt, samt LJUDET=) Har ett pipercross filter som ska i, sen tidigare är den chippad..så ni tror inte på ett 3tums då? |
|
Nej egentligen inte om du inte skall satsa på att överladda din motor. Då räcker det gott och väl med ett fullflödessystem med den befintliga diameter. Ett råd, söker du ett gott ljud... Köp Hamann... :D |
|
ThompaK |
Tänkte köpa ett siemans! Från katten bakåt! Men hur blir ljudet med ett 2.5 i förhållande till ett 3tums? |
|
Eftersom jag inte har någon erfarenhet utav 3" så kan jag ej jämföra dem båda men gå in på länken här så kan du i alla fall lyssna hur ett 2,5" låter.. Länk |
|
|
Jag vet bara att en kompis till mig köpte ett 3tums till sin vo*vo... tror han hade det i en eller två veckor sen rök det väck, gick inte att sitta i bilen vid normal körning runt 90-100km/h. Det kan bli ett jobbigt ekande... Jag tror att du kan bli minst lika nöjd med ljudet från ett fullflödes 2.5". Det är ganska stor skillnad i ljud på ett standard 2.5 och ett fullflödes 2.5" Jag rekommenderar 2.5" före 3". Diesel-räsern Länk |
|
ThompaK |
Okeej..men ni hävdar alltså att effekteen kan dras ned med ett tre tums? Vad blir det för skillnad på orignal(med m3slutburk som jag har) mot ett siemens från katten? |
|
Saken är den att du i en sugmotor måste ha ett visst motstånd i avgassystemet för att motorn skall fungera riktigt bra... Men som jag har sagt innan så är detta helt och hållet uppgifter jag har snappat upp ifrån racing världen. Som med mycket annat så hör man alla möjliga saker på olika håll, frågan är ju bara vad man skall lyssna till. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.