AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
402

M535i tjöver!

Wo
50
Wolla
M535i -86
Hejsan! Var ute och på lite race igår men det gick åt skogen, När man pressar först ettan sen i med tvåan fort som faan och pressar, "DÅ HÄNDER DET" Bilen tjöver sig, precis som om den inte får tillräckligt med bränsle, men det tror jag inte det kan vara för det är höjt bränsle tryck, men sen kommer han gött på trean igen och då går det undan!!!! vore tacksam för lite svar på detta, som ni kanske märker på detta inlägg så är jag inte så kunnig om bilar!!
MVH Wolla
GL
10
GLEEEN
535i -86
tanka mer än 30 liter i tanken så försvinner de. samma sak hände mej. de e nån kopp som ska hålla kvar soppan vid acelleration som brukar lossna.

Söker alltid efter d perfekta stället.
Wo
50
Wolla
M535i -86
Går det att åtgärda denna koppen, så att den håller sig även under 30 liter?
Tack för svaret /wolla
Koppen sitter väll i tanken, inte helt enkelt att fixa?

Mvh
Patrik
K.
151
K.N.
525iA Touring -93
Har även stött på det problemet, då var det med igensatt bensinfilter. Det började som svaga ryckningar vid maxacc, för att sedan bli värre och värre. Bytte filter och allt var fint igen.

Vorsprang dürch Wirkungsgrad.
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
hur ofta byter man bränslefilter ?

/Mvh Göran
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

"Standardfel" på 535:or i E28 utf. enligt min erf.

Tror inte så mycket på "koppen" utan det där inträffar även med sprillans ny tank(med koppen intakt)...Iaf för mig.

Tanka helst innan "25-30liters nivån" då händer det inte..

Mvh Janne.
Vad menar du janne?? först skriver du att det inte är koppen o sen skriver du att man ska tanka innan 25-30 strecket för då händer det inte???
Hello Nasty!
Byt förpumpen i tanken, kostar ca:1800kr sen är probl. löst.

Mvh/Henrik

Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Tobbelito>>>Det jag menar är att detta fel finns inbyggt från produktionslinan(från fabrik)....Så att felet försvinner med att "byta kopp"(byta tank)tror inte jag på helt enkelt.

Hello Nasty>>>Jag har bytt denna förpump för en liten nätt summa av 1869kr utan att felet försvann helt(bättre blev det men inte helt kurerat).
Bytt även en hel del andra detaljer utan att symptomen med "bränsletappet" försvunnit(bl.a bränslefilter)...

Mvh Janne.
Hello Nasty!
Har du kollat den andra pumpen? Kolla även upp bränsleklockan kan kanske kärva lite ibland så den inte alltid håller rätt tryck på spridarna fixa en annan o testa, kolla även nr. på spridarna så det inte sitter något annat än det som ska sitta på bilen, luftm.mätaren kan ju också spöka lite.

Börja med att kolla upp alla kontakter och rengör o byt ut anslutningar så du vet att det är redigt.

Kolla även efter läkage en liten läcka som kan vara väldigt svår att hitta kan också vara orsak till dina probl.

Som du ser är det mycket att kolla och det är inte roligt, men vill man att bilen ska gå redigt så är det bara o börja undersöka.

Lycka till/Henrik

Hello Nasty!
Kolla även bränslereläet, rengör o fixa till det, dålig kontakt kan ställa till med mycket skit.

Mvh/Henrik

Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

När det iaf gäller mina problem med bränsletappet vid låg nivå i tank så har jag kollat bränsletrycket och det var inom toleransen(kommer inte ihåg exakt 3,0bar TROR jag det var=OK enl bok).

Spridarna är original och ej igensatta el. dyl.(anv spridarrengjöring efter konstens alla regler).

Har heller inte haft några symptom på felaktig lm-mätare..

Bränslereläet till huvudpumpen "slår till" som den ska..Alltid..

Börjar misstänka att detta problem bara är på 86:ornas 535i.Ser så ut på denna sida iaf...Kanske annan utväxling i slutväxeln så att accellerationen blir något "häftigare" från scrath s.a.s..Teori igen men men..Hörde någon som trodde att det var en annan slutväxel i 86:an..Men som sagt hörsägen är naturligtvis ingen sanning...

Mvh Janne.
Hello Nasty!
Slutväxeln är 3.07 på alla 535 E28 men det kan ev. vara något som skilljer i bränsleväg, styrbox osv. som kan påverka har ju själv en -87 och den går klockrent med runt 260hk i motorn innan jag körde sönder.

Håller nu på med ny motor som ska bli bra mycket värre så vi får väl se om pumparna orkar med att få fram bränsle.

Ta en titt på vad det sitter för pumpar mm. på M5 E28 är rätt övertygad om att det är lika uppsättning som på 535.

Mvh/Henrik

Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Tror som sagt inte att det är något fel som går att "bota" så där superlätt utan att kanske montera större pump och/eller "kraftigare" bränsletrycksreg med då högre inställt tryck,så jag "toppar upp" tanken innan 25litersnivån uppenbarar sig...då har iaf JAG inga som helst bränsletapp oavsett varvtal/växel/lutning osv.

M.a.o då går den perfekt.

Lite lustigt!? fel men ett fel som jag numera inte tar så allvarligt :)

Mvh Janne.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.