AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
386

Borttagning av listen?

Ri
825
Ricke
540ia -97
1602 -71
Jag undrar hur man tar bort listen som går på mitten av bilen?Det är främst den bakom dörrarna på min M3 Coupé.Anledningen att jag vill plocka bort den är att jag håller på att rengöra den och såg då skit precis vid listkanten och precis under kanten där man inte kommer åt att putsa....

Mvh Ricke
M3-Mackan
Undrar precis samma sak, fast jag vill ha fast min. Den har börjat glappa och man kommer inte åt att få dit någe silicon och när man försöker trycka tillbaka den igen så fjädrar den ut igen.

Ricke: Menar du gummil/tyglisten som går runt fönstret?

-Mackan-
Visa användare
425
Gudis
530i Touring -94:a
Det är bara att dra lite försiktigt så lossnar de.. De sitter bara på tappar som går igenom plåten..

xp
126
xpoze
BMW 1993 MUGELLO ROT
Mitt råd är att INTE dra i listerna. Det stämmar att de sitter fast med "clips" i karossen. Dock så skall dessa clips ge med sig ganska enkelt, men det gör de oftast inte. Utan istället så går spåret som "clipsen" sitter fast i listen sönder. Det går givetvis att limma tillbaka clipsen men passformen infinner sig aldrig igen eftersom clipsen sitter i spänn mellan spåren.

Min rekomendation är att istället montera ner insidan av dörren/baksätessidan och trycka ur clipsen för hand. Det kanske tar lite extra tid men det kan det vara värt.

Gjorde nämligen felet att bara dra i mina lister. Det slutatde med att BMW ville ha 580 kr/st för dörrlisten (utan m3 logga). Så nu kör jag med dålig-passform-list. (Limmad)

Hls X.
Ri
825
Ricke
540ia -97
1602 -71
ok tack för tipsen.som jag trodde så ska man plocka bort dörrsidan och ta dom från insidan.den listen jag menar är den som går på mitten av bilen och som är i plast.

Mvh Ricke
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.