|
|
|
|---|---|
|
Söker alla möjliga tips och ideer angående bilstereobygge i en E36 coupe. Gärna bilder samt tips på vad som spelar bäst i prisklassen 15k ungefär. Äger just nu en JVC CD/Mp3 som är nyinköpt samt 2st 10" DLS + 4-kanaligt del-filter och 2-kanal slutsteg (båda coustic). Tips på bättre eller komplimenterande grejer. "the hardest cars to chase are german cars ..." - L.A. police department //cruZZe | |
|
Tycker att du ska köpa som nästa grej: 1 St bra och behändigt (passande för dina krav) framsystem, t.ex DLS UP36 eller något annat. Det bästa är och gå in på en bilstereobutik och lyssna på så många som möjligt i din tänkt prisklass, och sen tar du det DU tycker bäst om. Har du det stora systemt i din bil idag så rekomenderar jag ett 3-vägssystem och antingen bygga om kickarna för ett par 6,5" midbasar, eller om du inte vill bygga om, ett par 5,1/4" midbasar. Det finns högtalare som passar stort sett rakt i orginalhålen (alla 3 hål på stora org.systemet). Mig veterligen så passar DLS 2,5 dome rakt i i hålet för den "stora" högtalaren i dörren, det enda som måste modifieras är ett hål som är mitt emot det spår som finns orginal (vet efter att ha gjort det själv), detta hål går att göra så det inte syns om man vill byta tillbaka till orginal vid t.ex försäljning av bilen en dag. Nästa steg vore väl ett slutsteg till, eftersom du bara har idag 2 kanaler så antingen ett 2 kanalssteg till eller ett 4 kanalssteg. Var det kompleterande saker för den budgeten som du skrev? I så fall kan du få riktigt bra grejor för det. Men det bästa råd du kan få är att gå in hos en bilstereobutik och prata med dem, och lyssna på så mycket som möjligt. Då får du en bra bild på vad det är du vill ha. Hoppas du blev lite klokare efter detta långa inlägg*ler* MVH/Berbel |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.