|
|
|
|---|---|
|
Kan det verkligen stämma att det kostar 198:- tor Malmö-Frankfurt. Alla kostnader (skatter mm) är inräknade men inte kontokortsavgit? Hittade denna info på Ryan Air och det är ju sanslöst om det stämmer. Länk | |
|
En vän till mig åkte från GBG till Frankfurt med Ryan Air betalade 440:- tror jag inkl. skatter och allt annat. |
|
|
Värt att notera (har själv tittat på detta då jag bor i Tyskland), man kommer inte till den stora flygplatsen i Frankfurt utan till Frankfurt-Hahn som ligger en bit utanför. Ska man sedan resa vidare till en helt annan stad kan det visa sig att det blir billigare att helt enkelt ta SAS direkt till sin destination. Kan vara värt att kolla upp sådana detaljer innan man beställer. Kan rekommendera Länk Hittade SAS-biljetter ca 35% billigare där än på SAS hemsida. /Mvh |
|
|
Tack för länken Doktorn :) Har beslutat mig för att ´ta mig ner till Frankfurt någon gång nästa vecka. Mest för skojs skull och kolla bilar. Kanske inte blir något bilköp men en trevlig utflykt. Någon som har lust att haka på från Sturup? Länk |
|
|
Jodå, en släkting som bor i Tyskland åkte Frankfurt-Malmö med Ryanair i förra veckan för utgångspriset 1 Euro. Sedan kom det ju till lite småavgifter förstås, men slutpriset landade på en dryg hundring:-). "let the Best Machine Win!" |
|
sugen |
Jag och en kompis åkte från Göteborg till Frankfurt för 129kr/pers. enkel resa med Ryan Air. Kolla på deras sida och boka i god tid så blir det billigt. |
|
Jag var nere förra veckan och köpte bil, åkte från nyköping till hamburg för 99:- enkel med ryan air, allt fungerade perfekt. Ett tips kan vara att boka en hyrbil på flygplatsen i förväg då ryan air landar på en liten flygplats mellan hamburg och lubeck. Det var Hertz som hade bilar där men alla var bokade när jag kom dit. Bussresa från flygplatsen till hamburg kostade ca120:- om jag minns rätt, och en värsting hyrbil (fiat punto) 540:-/dygn och då fick jag lämna den var jag ville (europcar)så bussresan är ju inte så dunm att spara in. |
|
|
När ni bokar med ryanair hur betalar ni då? via nätet, kreditkort?? Eller kan man lösa betalningen vid flygplatsen ?? |
|
|
Vill minnas att det bara är kort som gäller (tror det har varit så iaf). Men det är ju absolut enklast, dessutom ingår väl reseförsäkring om man tex betalar med ett visa kort så det är väl dumt att kladda med kontanter? Synd att kan köpa bilar smidigt med kort :) |
|
|
Jag köpte biljetterna på www.ryanair.com o knappade bara in visa numret etc. Se bara till att komma ihåg bokningsnumret o ta med leg när du hämtar ut dem på flygplatsen... Kostade 570:- t/r Skavsta-Lübeck för två pers. |
|
|
Ok tackar. Många drar sig för att använda sina kort på nätet. Men man får väl chansa eller bara ha en liten summa på det kontot..... |
|
|
Det är ingen fara mot etablerade företag. Jag har handlat på nätet sedan 1996, ett hundratal affärer mot USA, UK och Tyskland och inte någon gång har det svindlats eller gått fel. Men jag köper bara från seriösa företag och inte småhandlare. Men någon gång ska ju vara den första. |
|
| Plus att man har ganska bra skydd om man blir blåst. Ryanair är safe. | |
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Även om det skulle gå fel så blir du aldrig skyldig utan banken står för förlusten. Ett tips är att skaffa AMEX Blue. De har utvecklat sina skyldigheter längst med sk "bedrägeriskydd On-Line". Det bästa är att det är ett kreditkort. Det innebär att du betalar enbart efter att du har fått räkningen och att du tycker allt är OK. Skulle det visa sig att det finns inköp som är skumma så kan du reda ut det i´lugn och ro med AMEX. Det här gäller och för alla andra kreditkort typ MC, EC, VISA osv. "Snälla! Bromsa!" |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.