AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
329

Dunk i pedalen

Li
48
Linkztream
540iAT -98
Jag har upptäckt en nytillkommen "feature" på min 540iA -98 som yttrar sig som ett rytmiskt dunkande som känns i bromspedalen. Dunkandet uppstår med 2-3 sekunders mellanrum och jag kan bara känna det när jag står still och oavsett om jag bromsar eller inte. Jag hör inget när jag öppnar huven. Jag hade bilen inne på oljeservice för 1½ vecka sedan, och dunkandet har jag känt i ett par dagar nu.

Några idéer? Jag har sökt på forumet och hittat problemet, men inte lösningen.

Mvh,
Pär
bmwmalin
eftersom ingen svarat kan jag ju spåna lite fritt i luften.. hihihii..

jag kan inte så mkt om bilar o sånt.... o man kan säkert inte jämföra en traktor o bil, men på en traktor jag plogade mkt snö med förut så var det en pump till bromsoljan som var på väg att bli slut... o när man höll foten på bromspedalen, oavsett om man stod still eller under körning så pulserade/dunkade det i pedalen precis som du beskriver... de böt huvudcylindern då har jag för mig o dunkandet försvann...:)

finns det en pump för bromsoljan på bilar oxå? eller hur funkar det? kanske nån huvudcylinder eller slavcylinder som börjar bli kass??

bara fritt spåneri nu...:)

Glad Påsk!
Se
70
Sebban
525i -89
Tjena!

På min gamla 525 känns det likadant, detta när värmeventilerna arbetar. Öppnar och stänger. Känns tydligt i just bromspedalen. Borde du kanske ha känt tidigare i vinter i och för sig. Men vem vet.

Mvh. Sebban
Li
48
Linkztream
540iAT -98
Man tackar för svaren!

Jag ska försöka felsöka problemet lite noggrannare idag hade jag tänkt och det är bra att ha lite idéer att gå på. Det är nu man önskar att man hade tillgång till en sprängskiss över motorrummet. Det är ju så trångt och mörkt under huven på 540:n :)

Mvh,
Pär
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.