AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
623

Airbag lampan blinkar M3 - 93

Visa användare
203
makarow
BMW 520IM -99
Hejsan skulle byta lite lampor i instrumenthuset idag...När jag sedan koppla ihop allt igen slockna inte airbag lampan utan börja att blinka (lampan funka innan) ...Nån som har ngn aning om vad felet beror på???För man bör väll kunna byta lampor på bilen utan å behöva lämna den till BMW verkstan...

Tacksam för svar MVH Marcus
xp
126
xpoze
BMW 1993 MUGELLO ROT
Tjena. Man kan byta lampor i instrumenthuset utan att efteråt behöva uppsöka verkstad. Dock är det väldigt viktigt att man inte har på tändningen när man drar ur kontakterna som sitter fast i instrumenthuset. Detta resulterar nämligen att airbag sensorn får en felsignal och måste "reset:as" m.h.a. service-datorn.

Lättaste sättet att få airbag-lampan att sluta lysa är att koppla ur batteriet i några minuter. Så nästa gång, koppla ur batteriet innan du lossa instrumenthuset så slipper du alla eventuella felkoder.

Hls X.
Visa användare
203
makarow
BMW 520IM -99
Har prövat att koppla ur batteriet men inte heller det funka...Ska jag alltså behöva åka till en verkstad för släckning av lampan???

MVH Marcus
caj
Det lär du nog få göra, vissa vanliga verkstäder har också instrumentet, men grabbarna på BMW vet ju vad det handlar om.. hoppas bara att det är det felet, på min cabbe var det en sensor i stolen som flippat ur- hjälpte inte med nåt instrument, kostade ca 5000 kr.
Slocknar lampan efter ca 5 min eller blinkar den hela tiden?
Visa användare
800
Wizzard
525Tds Touring -93
makarow>>>
Det är bara att pinna iväg till närmaste verkstad och släcka lampan.. Min airbag lampa började blinka efter en motortvätt och det går bara att släcka med återställare!
lycka till

----------------------
King of the road
Visa användare
203
makarow
BMW 520IM -99
Har du nån aning om vad det kostade att gör detta???

MVH Marcus
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.