|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag satte på de sommardäck som följde med i köpet för första gången i helgen. Jäklar vad det studsar. Vilka däck rekommenderar ni till 16" fälgar (9" breda) så att jag får en mjuk å fin körkänsla? Jag undrar också vilken höjd jag maximalt kan ha på däck till dessa fälgar. (När jag frågar däckfirman snackas det om % som påverkar mätarn. Jag är mer intresserad av att däcken ej ska ta emot inne i hjulhuset vid gupp eller med fyra pers i bilen). | |
|
Jag har 225/50 16 på min 735:a. Sitter på 8,5" Hartge. Känns som en lagon kompromiss mellan komfort och grepp. mvh // Håkan Håkan |
|
|
Hej! Jag kör på 225/55 -16, men jag tycker det är för svajigt i högre hastigheter så nästa gång det är dags att byta däck blir det nog 17" på Super DTM eller Alpina fälgar. Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? Länk |
|
| personligen 225-50-16...... | |
|
studsar?har du satt dit ringarna mellan bil och fälg |
|
|
Jag missade mina ringar när jag skiftade till sommarfälgarna.. kan det göra så mycket? Bultarna är väl centrerande har jag för mig... känner inte att det skulle vara "ovalt" eller nåt iaf. |
|
| Har Du orig.fälgar behöver du inga ringar,annars måste man ha dem.Belive or not,det blir svajjig utan.Kan inte förklara varför.Jag hade såna problem tidigare. | |
|
ett gått råd,mät fälg inv, och bil utv, för att var säker ,bmw E 32 är MYCKET skänsliga |
|
|
Tror det är originalfälgar... iaf sommarfälgarna, dom som jag inte flyttade över ringarna till alltså. (Det är ett M-emblem i sån där tjock plast eller vad man ska säga på dem). Hmm.. kanske man ska orka plocka ner alla hjul ändå? |
|
|
Centrumringarna är ett absolut MÅSTE för att centrera fälgen. Om du behöver dom eller inte ser du/känner du lätt när du monterar fälgen... Annars kolla om ringarna passar i fälgens centrumhål, är det originalfälgar bör ringarna inte passa i fälgen. |
|
|
Det är just 225-50-16 som sitter på nu och som jag studsar fram med. Mina vinterdäck är 215-65-15 och dess komfort var jag mycket nöjd med. Då kan man ju tycka att för f-n, köp sånna däck då. Jag är dock nöjd med utseendet på mina 16" och skulle vilja ha riktigt mjuka och behagliga däck till dessa. Någon som kan rekommendera komfortdäck till 16" (jag tror dom är 9" breda)? Jag går också i funderingar att byta mina fälgar och sommardäck till 215-70-15 om det passar. Någon som provat? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.