|
|
|
|---|---|
|
Hej jag har en fruktansvärt felinställd framvagn... bytte framdäck för ca 2 veckor sedan "ca3-4mm kvar" o dom e redan nere i väven på insidan.. däcken står toe out och e kobenta... har hört att man kan justera med hjälp av att vrida nån fjäderskål.... men att man utgår från styrstaget eller vad d nu heter... Tacksam för tips o råd bilen är en bmw 528 "e28" Bakhjulskrafs ROCKAR!! | |
|
är svårt att göra en hjulinställning själv, och på din tror jag inte det går att justera bakvangen så att lämna in bilen är nog inte så dyrt. Då är du ju helt säker på att det blir bra gjort, är ju dyrt att att montera nya däck hela tiden Joakim Eriksson |
|
|
volvo i gävle tar 600-800 kr för min M5:a och bmw tar 1500:- /Jimmy Länk Länk -- BMWTRÄFF I GÄVLE, ANMÄL DIG NU! |
|
Paap Reeder |
Hej! Vidarebefordrar ett tips jag fick av någon här på forumet: Skaffa fram en beg teleskop-bil-antenn. Justera därefter toe-in så att fälgarnas framkant pekar innåt 1,5 mm i förhållande till dito bakkant - mätt i höjd med navet. Då ligger Du inom gränserna åtminstone. En 4-hjulsmätning är nog ett måste om man inte har obegränsad tillgång till däck. MVH /// Paap R |
bmwmalin |
Ja en4-hjulsinställning är en billig åtgärd i längden.. Annars kostar det gummi...:) Här i Avesta tar de 700 kr för en sådan inställning.. Jag kollade min bil men det var perfekt tack o lov så jag klarade mig med 400 kr för undersökningen.. lite saftigt kanske.. de kollade ju bara o skrev ut värdena... hum.. Men men...:) Life is a bitch, and I´ve got no money... hehe |
| Ok tackar för tipsen. Ska lämna in bilen nu i veckan för hjulinställning | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.