|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag håller på att byta skivor och belägg fram. Men ändå kommer felmeddelandet fram. Skivorna och beläggen är nya. Finns det ngn som vet vad brakelining är? Behöver ett snabbt svar för jag håller på att meka nu. hälsningar Ponne | |
|
Bytte du belägg för att datorn hade varnat för att de var slitna? Har du bytt varningssensorn, den är "engångsartikel", dvs det slits av en kopparledning när beläggen är så slitna att sensorn går i skivan. Kostar inte så många kronor!' Du har en sensor vänster fram och en höger bak. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Byter skivorna för att de var slitna. |
|
|
Hade det varnat "brakelining" innan du började meka? Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Ja |
|
|
Då är en eller båda av varningssensorerna förbrukade! De måste då ersättas med en ny, annars kommer du att ha kvar felmeddelandet! (det går att kortsluta kablarna om man vill fuska, men då kommer det inte att varna nästa gång beläggen är slitna....) Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Sensorerna kostar typ 50-60kr/st hos BMW. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
En "varningssensor" kostar inte många tior. Lika bra att byta! Själv kör jag med kortslutna för tillfället... /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
|
Men vad är bakelinings? |
|
|
Bromsbelägg! Dvs, den varnar för slitna belägg eftersom givarens kontaktbleck har slitits av och brutit strömkretsen. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
ok |
|
|
Brakelineings, betyder egentligen att det är fel med hydraliken till bromsarna, tex en bromsrör som läcker. Byt slitagevarnare, finns billigt på mekonomen. |
|
|
deloria: brake linings = bremsbeläge = bromsbelägg. Hydraliken?? |
|
| jag duvet ....förlust bromsvätska... | |
|
jag fick ej "bremsbeläge" på min när jag hade på tyska där stod nåt annat.. men du har helt rätt att det är orsakat av brombeläggen i det här fallet. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.