|
|
|
|---|---|
|
Hej Har, som kan läsas i annan tråd, lite problem med mina däck... Kan det vara så att hjulhusen i sedan är mindre än i coupe? Jag kollade med BMW i vällingby och dom sa att det var skillnad, en att sedanen hade lite större hjulhus... På BMW´s tekniska avdelning i solna var måttet lika på allt de hade på papper men sa att hjulhusen kan vara olika utformade... Vilken har störst hjulhus? Lr är dom lika stora? mvh doffe | |
| compact har mindre bak iaf | |
| ok,,, mer? | |
|
får man fråga varför detta är så viktigt, skillnaden lär ju inte direkt vara gigantisk fö så vet jag inte vilken som är störst om nu någon är det. |
|
|
Saken är den att jag har köpt hjul som inte passar, trodde efter utfågning att det inte skuille vara några problem. Bla har en kille tillochmed större hjul med samma ET och de går inte "i". Han kör coupe och jag kör sedan. Frågan är om jag har något "specialproblem" på min bil eller om coupe har större hjulhus.... mvh doffe |
|
|
Vad har du för dimension på däck och fälg? ______________ //Niklas BMW CS NORD 3555 BMW SC |
|
|
225/40/18*8,5 , et 35 mvh doffe |
|
|
Är det samma fälgbredd fram också? är det där det tar i då? Den dimensionen ska inte vara något problem bak iallafall har själv provat den på min sedan utan problem. Har du sänkt bilen mycket? ______________ //Niklas BMW CS NORD 3555 BMW SC |
|
|
Det är samma fälgbredd fram. Där tar det i vid fult rattutslug. Men det är där bak som det tar i så att jag ryser i hela kroppen... Bilen är är inte sänkt. Har M-chassie. Vad har du för ET? Se även Länk mvh doffe |
|
|
Vet faktiskt inte vad det var för ET då jag bara hade lånat dom. BBS RC 8,5x17" för E36. Fram tog det i vid fullt styrutslag för mig med men bak fick jag det inte att ta i. Dock har jag fått mina 235/40x17 R-däck att ta i plastinnerskärmarna bak vid riktigt hård kurvtagning, löstes genom att kapa bort kanten som det hade tagit i. ______________ //Niklas BMW CS NORD 3555 BMW SC |
|
325TDS |
har 225/40 ZR18 8" på min 325 sedan. dom tar i lite lätt vid fullt rattutslag fram. |
|
Doffe: Hur ska du göra nu med bilen, blir det valsa eller?? Mvh Danne Länk |
|
|
Hur skulle hjulbasen kunna påverka om fälgarna passar eller inte. Skärmarna måste väl följa hjulbasen? |
|
|
baloo1: bra fråga... Touring330: Det blir valsning, men frågan är vart? Jag vet att Kmtuning i upplväsby gör det 500:- per sida. Och BGM motor i jordbro för 250:- per sida. Nån som vet nån mer i sthlm´s trakten? mvh doffe |
|
|
Doffe: IDH Gummi, på grevgatan,på östermalm. Ska vara duktiga. Tror det är 500 per sida. Funderar på att göra det där. Jag ska dit på mån,tis och hämta lite grejer, ska prata med dom då om valsning. Om jag ska valsa blir det på IDH iaf. Mvh Danne. Länk |
|
|
baloo1: Hjulbasen/axelavstånd är samma på alla E36 sedan,coupe,cab,touring,compact. Hjulhusen däremot skiljer lite mellan modellerna. ______________ //Niklas BMW CS NORD 3555 BMW SC |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.