AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
809

HUR lackar man ner?

Mr
12
Mr.Lyth
318is Coupé -92
Alltså jag har tänkt lacka ner min bmw själv, hur gör man?

Tacksam för svar!
Mvh.Jonas

Visa användare
140
HenrikM
BMW 525it -05
BMW 318it -02
Maskera hela bilen (det ryker när man lackar) Rugga upp ytan med en scotch (Hur det nu stavas) Använd sedan något som tar bort ev. fett. (jag använde bromsspray) Sedan är det bara att lacka. 2 lager färg & 2 lager klarlack! Lycka till! =)

Henrik"M"
Visa användare
216
what
E30 318is -90
lämna in så blir det snyggt.

/what

Länk
Länk
Mr
12
Mr.Lyth
318is Coupé -92
Lämna in den kostar väl skjortan? Eller?
För så svårt kan det väl inte vara att göra det själv...

Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Allting hänger på vilka krav du ställer på det färdiga resultatet och om du själv har kompetensen att uppfylla dessa krav.
Kan du det är det bara att köra på.
Kan du inte det får du lämna in bilen eller sänka kraven!

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

------------
Länk
Mr.Lyth:
Att måla är aldrig svårt det är att få resultatet att se bra ut som är svårt!
Jag "lackade ner" (målade trösklarna) min E30 och det blev helt ok - i förhållande till bilens värde. Jag använde dock ingen lack utan bara färg.
En E36 är dock lite mer värdefull och då blir det desto mer störande om resultatet inte blir så bra.

Om du gör det själv så gör som Henrik M föreslår.
Kolla dock att färgen och lacken inte reagerar "kokar" när du sprayar på lacken.

mvh

///Jonas
BMW Club Finland #2046

Länk
Visa användare
662
Nisse Järnet
E30 M50 turbo 764whp
E30ix M50 turbo 4wd 800hk
Dyrt behöver det inte bli! Jag lämnade in min E30 på hellack för 2 veckor sen. Jag plockade bort alla lister och lysen och slipade hela bilen med våtslip, sen lämnade jag bort den till en "riktig" lakerare. Han tog totalt 3000kr för lackeringen (inkl. färg och lite spackel och slip som var kvar) =) Och då lackade han hela bilen (nedlackad), stötfångare, speglar, handtag osv.
Nisse Järnet: Men då fick du inget kvitto eller? =)

Mvh
Patrik
ma
129
martin1980
320i (E30) -86
är man bara nogrann är det inga problem, jag lackade backspeglarna ( inget stort jobb iofs) och det blev kanon.

mk
JAg gråter hur kan man sitta och hemlackera sin bil när den ändå är såpass "ny" som en e36?

För att informera så är ett grundjobb med en "skotch" trasa inte dugligt någonstans då skall man ha perfekt yta från början och hur många e36 har en perfekt tröskel som inte har ett enda stenskott eller repa etc??

Vidare har lacken som man använder på en riktig lackering helt andra skydd mot väta och rost etc...

Lämna in bilen säger jag bara. Lämna biltemasprayen hemma.

Har för övrigt jobbat på en lackering i tre år och det är inte dyrt....gör ev. demontjobb själv bara innan.
Good luck

En bra chef kör BMW! =)
Marcel
Sääv bil i karlstad tar 2500:- runt om (inkl trösken). Så dyrt är det inte trots. Jag tycker du bör lämna in den till någon kunnig.

Visa användare
24
JMK
318i -94
Jag ska lämna in min bil för nerlackning och jag har fått prisuppgift på 1500:- jag tycker det är helt ok!!

JMK
gh
3
ghettog
Bmw 318 ik
är där bulor o så får du slå ut och spackla efter det grunda 3 varv med fyller primer och sen vänta ut torktiden..... när du e klar får du slipa hela bilen med minst 600 papper torrt eller 800 vatten..... när du har gjort det så torka den total ren med silicon inferner och sedan maskera..... när du kommit in i boxen och den är klar för lackering så dra hela bilen en nätt gång med en klibbduk (inte för hårt och för många gåner på samma stääle då blir bilen statisk) sen är det bara att måla..... ös nu inte på för mycket och inte för lite det blir svårt att rubba upp....... ha d fett o lycka till////To[BB]s

ThA OnE
wa
1
wanksta
320i sedan
är det nån som har en ca:pris upgift om att lacka ner en 320i?
Då menar jag svarta pengar, vad brukar det ligga runt

wanksta
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.