|
|
|
|---|---|
|
Länk Tänk på detta när ni försäkrar bilen på nån annan för att få billigare försäkring!! Hoppas det är annorlunda med familjemedlemmar,enligt vad jag har förstått är det många här som har bilen på farsan eller liknande för att spara några kronor. | |
|
Skriver bilen på nån annan menade jag ju! |
|
| Det är anorlunda inom familjen. | |
|
LME, föklara vad du menar med "inom familjen"! Och förklara vad som skulle vara annorlunda... Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Det ska inte vara annorlunda, det är tack vare att alla skriver bilen på sina medelålders föräldrar som jag får betala 13000kr helår för min 318 e36.....(18år, och trots allt liten ort) | |
| Det är ju inte annorlunda inom familjen. Försäkringsbolaget kollar allt oftare upp vem som är den egentliga ägaren. Är det inte samma som försäkringstagaren så blir det jobbigt. Gäller nog inte sambos o dyl, utan kanske snarare far och son. | |
|
Jocke Plåt-> Din försäkringspremie drabbas troligen inte av att vissa sätter bilen på sin medelålders far (eller annan släkting). De som drabbas är de i den åldersgruppen..Ex. jag skriver min bil på farsan, smäller och försäkringen betalar. Inte påverkas åldersgruppen 18-25 eller vad det nu kan vara då? Snarare blir det dyrare i farsans åldersgrupp. /martin |
|
|
när jag skulle försäkra min bil så tänkte ja först ha de på mitt eget namn ringde å kolla hur mycket det skulle kosta .... då var jag 19år ....kvinna i luren började skratta medans hon sa det det skulle kosta 51 000 kr ....nej ni ser inte fel 51 tusen kr om året för att försäkra min M3 från 94..... jag skriv bilen på pappas namn å ringde försäkringen "folksam" då fick ja en premie på 11 735 kr om året ...... och hittills har inte haft något problem med dem ....ja hade inbrott i bilen å försäkringen ersätte mina skador utan någon som helst problem .... 51 000 - 12 000 = skriv bilen på din pappas namn |
|
| Det är ju delvis sant, men om fler yngre valde att skriva bilen på sig själv så skulle ju premierna sjunka, det skulle ju liksom jämna ut statistiken, fler försäkringstagare, men mindre olyckor inom samma klass borde väl kunna påverka priset, eller har jag missförstått? | |
|
men jag tror inte att det är så många som har råd att betala allt men 25 - 51 tusen om året för bara bilförsäkring...... |
|
|
men jag tror inte att det är så många som har råd att betala allt mellan 25 - 51 tusen om året för bara bilförsäkringen...... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.