AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
669

Hur mycket freon i AC-systemet

cr
Jag skall fylla på freon i ac:n på min 525 tds. Jag har för mig att det skall vara ca 980g men jag är ej säker någon som vet exakt hur mycket det skall vara??

MVH Calle
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Brukar rör sig om ca 1210+-0,25g när det helt tomt men mängden ska stå på den skylt som finns i motorummet.
Så står det på min skylt.

///MVH Hasso
Länk

Fyllde på min häromveckan. Gick i som hasso sa ungefär 1200g +/- några gram. Står som sagt på skylten i motorrummet.....

V8 rockar fett!
tobbe77
hur fyller man på..vart får man tag i freon?kan man göra sånt själv?många frågor blev det nu=)
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Endast ackriditerade bilverkstäder eller fordonsackriditerade kylfirmor utför sådana arbeten och får inneha den typen av gas.

///MVH Hasso
Länk

Ch
33
Chano
325ci stcc -04
Tjena!

Fyllde på min AC nyligen,(då den var helt tom) och det gick i 1550g!,ganska mycket med tanke på att de flesta bilar rymmer runt 800g (enligt AC killen)..

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Det är inte frågan hur mycket som GÅR i utan hur mycket som SKA i .:)) För bästa funktion och kyleffekt.

///MVH Hasso
Länk

cr
Hej på er!!! Tack för snabba svar!!!! Jag var ute i garaget och tittade i mitt motorrum och hittade skylten som angav 1550g +-25g. Det var så smutsigt så jag hade helt missat skylten så det får bli en rejäl motortvätt i helgen också.

Beträffande fyllning på egen hand är det absolut inget att rekomendera om man inte vet vad man håller på med och ej ens tillåtet. Själv arbetar jag ibland med stora marina kylanläggningar och har dessutom kylcert. (inte för bilar men lite får man tulla på regelverket). Det fordras även en hel del special prylar så som vacuumsug, fyllnadskolonn,diverse slangar och nipplar samt gas.

MVH CALLE
cr:
Kolla här... Länk

_____
Micke
Länk
Länk
cr
Mitt motorrum ser ut ungefär som bilen i motortvättrepotaget.Jag har nog bara tvättat motorrumet en gång under vintern så det är hög tid. Det blev ju strålande fint Micke, alltid kul att se hur andra gör. Nu skall jag gå ut och starta högtryckstvätten.

MVH Calle
på vänstra sidan i motorrummet ska där sitta två stycken rör som sticker rakt upp, ett precis bakom strålkastarinsaten o ett strax bakom.......men fylla på får du lämna till nån som kan sånt....

V8 rockar fett!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.