|
|
|
|---|---|
|
Aaaah... gissa vad? Nej, ingen kan nog gissa, det är för hemskt, för typiskt min jäkla otur! Jag lån-snodde farsans Alpine huvudenhet idag, för att testköra med mina högtalare i bilen. Visst, lät helt ok, så jag bestämde mig för att trycka i den i stöldkasseten.. Ok, bra idé. Men, vad händer? Jo, naturligtvis lossnar kontakten märkt "el. antenna" (alltså + ledare för ev. extrautr.) från sin förbannade sockerbits-budget-koppling, och kortsluter i stöldkasseten (eller radion).. Resultat? Nätdelen bränd, inte ett livstecken ur radion. Skruvade upp skiten för att iaf operera ut CD-skivan som satt i, och passade även på att mäta upp några lättåtkomliga motstånd. Mycket riktigt, stendöda.. Lika så den lilla spolen som sitter i nätdelen.. Släpade med mig radion in till stan, till tretronic. (skitkul att köra stadstrafik utan ljud... suck. generatorljuden jag lider av just nu kvarstår dock!!!) Vad ska dom ha för att fixa felet då? 350 spänn för enbart felsökning, alt ca 800 om jag fixar felet! Sjukt, det är ju för fan i princip beg. pris på den radion! Nej, in till mds imorrn å köpa nytt.. Jaja, ville bara skriva av mig lite, och ge ett tips: Ni som kopplar stereo på lite lägre nivå, och inte har ordentliga kopplingar överallt - se åtminstone till att dom satans skruvkopplingarna sitter åt ordentligt! Annars kan det tydligen bli dyrt... :) Jaja, det goda är iaf att man kan njuta av en ny stereo om några timmar från nu ;) // Björn | |
|
Det är surt när sånt händer, själv kortslöt jag en nästan ny Harman Kardon bandare/radio (många år den nu CD i bil fanns ej) Den gick inte att laga, totalbränd, just pag samma grej, bristfälliga anslutningar. |
|
|
Japp, det är näst intill tragiskt när det händer! Nåja, som plåster på såren har jag skaffat mig en ny Kenwood-enhet av årets modell till ett fint pris. Killen på mds var mer än förstående :) Ingen annan som kan dela med sig av lite "roliga" (hemska) historier? // Björn |
|
|
Shit happens.. Kan hända den bäste. Glad påsk =) // Joakim ---- Länk |
|
|
o som vanligt...friskt kopplat, hälften brunnet ;-) Mvh Rutger |
|
|
Hahaha! Jaa, det stämmer nog ja =) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.