AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
714

Vinande ljud från antennen M3 E30

kr
22
krullad asfalt
BMW M3 -87 Lachsilver
BMW 320i -98 Tävlingsbil
Har ett vinande ljud från antennen som kommer runt 130km/h är det någon som har haft detta problemet. Och hur får jag bort det isåfall.

M3 E30 Den enda äkta M3:an
Esa
Har du nyligen bytt vindruta?
Fr
411
Fredrik Larsson
Z3M Coupe-99
M3-88
523iM-00
Har oxå nått vinande ljud... uppkommer först vid ca:170-180
jag har bytt ruta nyligen....
jag är inte helt säker på att det är antennen på min!?

/Fredrik Larsson
BMWCS syd #4131

Länk
PS
287
PSE-R
M3 -87
M3 -95
gör som mig.. kör med peltorkåpor

:))
ga
408
gasa
M3 E30
M3 E46
325d E91
Jag säger rutan, min blev inte bra förrän tredje rutan.
1:a rutan tjöt det från i 140-150 km/h (byttes direkt på reklamation, glasmästaren förstod omedelbart vad det var)
2:a rutan ca 210 km/h (upptäcktes efter att jag köpt bilen, byttes lite senare pga stenskott)
3:e rutan verkar helt ok, i alla fall inget ruttjut med 7000 varv på femman :-)

Den andra firman (som satte i den tredje rutan) berättade att limmet inte tagit runt om på rutan de tog ut. Detta var även felet med ruta nummer ett. Tydligen väldigt viktigt att få rutan helt ren för att limmet skall fästa.

Fredrik, åk tillbaka till firman och reklamera jobbet.

/G
Esa
Innan jag byte ruta var den tvärtyst ända upp till toppfart. Förra våren bytes den ut med vindtjut som följd vid ca:200km/h. Ska bytas nu i vår igen. På min så är det inte läckage utan rutan sitter för högt i nederkant troligen pga listen på insidan som skyddar limmet mot UV-strålar. Man kan kolla det genom att trycka på listen, den ska sitta tajt, om den rör sig lätt i sidledes är rutan för långt ut.
Fr
411
Fredrik Larsson
Z3M Coupe-99
M3-88
523iM-00
blir svårt för min del tyvärr...
det var nämligen jag och en bilrikare som själv la i den..

/Fredrik Larsson
BMWCS syd #4131

Länk
kr
22
krullad asfalt
BMW M3 -87 Lachsilver
BMW 320i -98 Tävlingsbil
Jag ska byta min ruta på torsdag får se om det blir borta. Men jag har ändrat antennen i olika lägen och då börjar det tjuta vid olika hastigheter så jag vet inte om det kommer från rutan eller antennen. Ett jävligt irriterande ljud är det iaf. Vi ses på knutstorp hoppas jag.

M3 E30 Den enda äkta M3:an
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.