AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
502

BMW diesel!

Hej!

Jag funderar på att byta till en BMW diesel, eftersom jag helt enkelt inte klarar av mina oerhörda bensinkostnader. Någon som har någon modell att rekommendera? Jag är intresserad av en diesel med låg bränsleförbrukning men viktigare är ändå att det är bra drag i bilen. Vad sägs om en 3-serie diesel? Svåra att få tag på kanske? Jag hade tänkt lägga ner ungefär 40-70 tusen på bilen.
Tack så mycket!
ro
559
ronte
116d -16
328i cab -98
Du borde kunna få en fin 525tds (e34) för de pengarna. För manuell låda kan du köra på runt 0,7 blandad körning. Med trimbox (ex. KCR) lämnar den upp till 170 kusar och det räcker ganska gott.

Billigare går kanske 318tds, men ganske ovanlig här tror jag samt har den "bara" 90 hk. De nyare 320d ex. tror jag inte man kan få tag på för de pengarna...

------------------
Always Diesel
or
725
oreo
323i -85
Håller med om att 525tds med KCR box ger en bil med bra prestanda och låg förbrukning till rimligt pris. Glöm dock inte bort skatten - på min tdsT så betalar jag 7500/år och för att köra in det så måste du ha billigt bränsle eller köra många mil. Det finns en del importerade 325tds som är billigare i skatt och borde gå att få för de pengarna också.
jo
1.001
joakim E
523i touring -00
precis som oreo säger så är skatten DYR lönar sig inte att köra diesel om du inte får tag på diesel billigt eller kör en jäkla massa.
Kör själv diesel och detta pga att jag kör runt 10,000mil/år och tankar gratis

Joakim Eriksson
Tror att jag får vara fräck här och rekomendera VW/Audidieslar då de har de lägsta förbrukningarna enligt EUnormer.

/Simon
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.