AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
351

Värdering av 520 -87:a e28

Linus.
Hej!
I dag har jag kollat in en 520 -87 e28. Den var smaragdgrün metallic. Kanonsnygg färg det där. Den var mycket fin i lacken, i princip ingen rost alls. 21000 mil. Taklucka, dragkrok. Svensksåld.

Nu till nackdelarna:
Reva i förarstolen och inredningen var grön (grön inredning var väl inte så snyggt..:)

Spricka i vindrutan men ej så att SBP klagar. 12 ägare. Det första jag märkte då killen kom och skulle visa upp sin bil var att den lät som en blandning mellan en folkvagn och en diesel, och något dunkande ljud fanns där.

Säljaren kunde inget om bilar själv men en kompis till honom hade sagt att det endast var ventilerna som var i behov av intällning. Kompisen hade gissat på att de kostar 500:- att åtgärda det.

Säljaren har begärt 10 000:- men han är villig att disskutera priset.
Synpunkter på det här? Vad är bilen värd? Kan det vara kamaxeln som är kass? Isåfall blir det väl dyrt? Jag är inte specielt kunnig på motorer.

Tack på förhand!/ Linus.
Visa användare
1.072
tompas
328i GT M-sport -14
635 CSiA -86
320i Cabrio -92
Tycker det är för dyrt för en 520i och att den låter sådär skumt skulle få mig att tveka inför köp. Om det är kammen så blir det dyrt om du inte kan meka själv eller har goda kontakter (läs: polare).

Skulle snarare säga 6-7000 kr, men det beror också på när den var besiktad samt om den är skattad?

Förresten, varför inte satsa på en 528i e28 istället? Ligger på samma prisnivå och prestanda är mycket goda för en 80-talare. För 10000 kr får du ett fint ex från 85-87. Lycka till med e28-köpet i vilket fall ;)

Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.