AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
937

går inte att mjuk starta med ?

Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
varför kan jag inte mjukstarta med min bil det går alldeles utmärkt med alla andra bilar som jag har provat fast dock ej på min hur sakta än man släpper kopplingen så hoppar den fram på ett studsande sätt , hur jobbigt som helst att hamna i trafik med det känns som att jag måste gasa en hel del för att få iväg den , finns det nån annan som känner igen det här eller är det nåt fel på bilen ?

Keep Your Distance This is a BMW ;)
De låter kopplings relaterat. Med min 328 kan ja smyga iväg på tomgång utan att den protesterar alls, känner igen fenomenet lite från en e30 som fanns i min familj innan. Men du har ju en nyare e46 än ja så något borde ju helt enkelt vara fel på din koppling,

Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion.
Snälla använd sökfunktionen.
chrille70
Det låter nästan som om den där kopplingen börjar vara slut. Ett typiskt symptom på detta kan vara att kopplingen tar "högt" och tvärt. Det lär vara ganska lätt hänt med en "maxad" 323ci med 248 hästar... :)

/C

stefannorr
nja..tvivlar på slut koppling,har läst om åtskilliga med det proplemet har själv de till o från,de man kan göra som verkar funka är o slira på kopplingen o bränna av lite skit,olja eller va som orsakar de hela(testa sökfunktionen) har gjort så då o då o då brukar de försvinna ett bra tag,håller med om att det är j-ligt irriterande o studsa iväg som en amatör vid trafikljusen.
Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
Samma lika här :)
Studsar fram som en groda vid rödljusen och kopplingen tar långt uppe. Vet inte alls om kopplingen är slut på min. Tycker isåfall att dom på BMW borde sagt till om detta då dom gjorde Insp.1 (årskontrollen) för typ 2 veckor sedan. Irriterande vid krypkörning :(

/Foppa
Länk
Det har stått endel om detta på forumet, så mitt tips är att söka..
31
412
318 grabben
318-82 s14 turbo
320i-82
318-76
750ia-88
med min är det ochså ett helvete men det går
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
kopplingen tror jag inte ´heller att det kan va , för min bil var också inne på sitt första Insp för ett tag sen o då var den fin enligt de , men måste tillägga att det går alldesle utmärkt om man gasar rejält med bilen då sticker den fint fast det kan man jo inte göra i trafik ;)

Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Märkligt tycker jag då jag bara hört e36 ägare som haft det fenomenet. Rätt många av dessa också, inklusive mig själv med förra bilen.
Onödigt inlägg av moi, visst men vill bara poängtera att det är rätt sällsynt på e46:or vad jag vet.
Glad Påsk alla!
kopplingen behöver ju inte alls va dålig för att den tar högt upp å tvärt...
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
nu pratade jag med Bmw o berättade om fenomentet , det ska tydligen va Givare till Kamaxlarna som har gett upp o det var ganska vanligt på E-46or sa han men de tar in den nästa vecka o ska åtgärda det hoppas det inte ´blir nån dyr kalas nån som vet vad en sådan givare kan kosta inkl mont ?

min koppling tar oxå "tvärt"...så det är inte så lätt att få till en mjuk start....tycker att det kan va rätt jobbigt när man kör i stadstrafik...

BMW, Bayerische Motoren Werke
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Vad har givarna till kamaxeln med kopplingen att göra?

Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
det har ingenting med kopplingen att göra enligt de så är det givaren som orsakar denna problem , hur osv vet jag inte

pär olsson
Har du kollat fabrikat på kopplingen det kan ju sitta nån värre koppling! då får du detta fenomen!

Gasglad
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
hur gör jag det då ? vad menar du med värre typ från Micro bildelar eller nåt sånt eller ?

Maxad: vad pär olsson menar är att det kanske sitter en starkare koppling monterad! kopplingar som håller för lite mer vrid brukar oftast ha mindre dragläge och greppa tvärt...alltså mer av/på karaktär...

BMW, Bayerische Motoren Werke
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
det tror jag nog inte då bilen var helt original när jag tog över den , men man ska aldrig säga aldrig få se vad de säger på Bmw på tisdag

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.