|
|
|
|---|---|
|
jag undrar om det är någon fara för cabben om man kör med den på vintern med tanke på allt salt o skit jag har ingen hardtopp och har ingen lust att slänga 15 papp på en för att köra 3-4 månader CABBEN | |
|
Hej, jag har en kompis som körde hela förra vintern med en E 36 cab, han använde BMW´s cabvårdspaket. Han sade att det inte var några problem att köra under vintern. Detta var i skåne där det inte är så mycket snö, men dock mycket salt. Inget mår ju bra av salt men man får väl räkna med att rengöra den till våren igen... Jag har iallafall fått tag i en hardtop och jag hade inte tänkt att köra med min utan HT. Björn |
|
|
Rycker fram en gammal tråd. Kan konstatera att hardtop är ett oslagbart tillbehör på vintern. Bara att tvätta bilen som en en vanlig kärra, väldigt tyst och skönt med värmeslingor i bakrutan. Sen skulle jag nog vilja påstå att man gärna behåller detta tak på snarare halva året. Iaf för mig som bor i Stockholm. En beggad hardtop kan man säkerligen hitta runt 12´ skulle jag tippa. Finns en till salu just nu på börsen som av någon konstig anledning har suttit på en ej existerande bil. Även om detta inte har så stor betydelse då den förmodligen passar på E36 hur som helst. Något dyr var den också (men det finns ju fler annonser), se länk: Länk |
|
|
"har haft den till min 325 -97".. fantes väl ingen 325:a i 1997? |
|
|
Nej, det var det jag menade... |
|
|
Konstigt, efter jag postade mitt inlägg dök det upp 2 nya annonser på börsen. En för 12´ och en för 10´. :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.