|
|
|
|---|---|
|
rubriken säger att, 323 -86:a | |
|
Vad har du för effektmål? Vilka ekonomiska ramar vill du hålla dig inom? Vilket användningsområde ska du ha för motorn? Ska bilen kunna besiktigas med motorn monterad? /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
|
Besikningskillen spanar väl inte så hårt på motorn, det e väl mest avgaser..... Ekonomiska ramar... Hmm, tjänar väl 6-7tusen i månader;) och äter nudlar. Vill dra vid rödlyset. Polarn har köpt en E21 323, måste kunna dra honom iaf. |
|
|
Motorn kommer sitta i en 318 E30 -87 så besiktningen kommer nog vara största problemet endå. |
|
|
M20 är en mycket gammal konstruktion, men lämpar sej ändå mycket väl att trimma (speciellt med överladdning). Men det kostar en hel del pengar. En 318 får du aldrig genom SBP med M20 om inte besiktningsmannen är blind eller rejält bakis... Sen är det inte bara att släppa ner en M20 i en 318. Du måste även byta låda och framvagnen är inte konstruerad för en sexa osv, osv... Mitt hetaste tips är (tråkigt nog) att du byter bil. Varför inte till en E21 323. :-) Kiip Spiiding! |
|
|
Har kanske fått tag på en krockad 323, och det är motorn jag är ute efter... ett helt år kvar tills besikningen ;). M10 till M20 är bytet..... Låda o allt ingår ju osv. |
|
|
Tror du inte att det är enklare att laga krockskadan på 323:an? Föresten är det en E30 eller E21:a? /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
|
Läste rubriken en gång till så jag förmodar att det är en E30 323 -86 vi pratar om. I så fall har du ju redan all plåt som behövs för att repa 323:an... /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
|
kanske, men jag gillar min 318...saknar klös bara |
|
| Släng i en "is" motor från en 90:a eller nåt. | |
|
Frågan är om man rastar en E21 323 med en is... Tror nog att det kan bli tungt. /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
| gör som jag tryck ner en turbo laddad s14 motor | |
|
Er enig med siste innlegg der. Like greit å putte nedi en E30 M3-motor. Den er fremdeles firesylindret (hvis det er nok til å lure SBP), den er nesten like lett som din originale M10 og det er mindre arbeid å putte den nedi (bedre plass og i utg.punkt samme blokk som M10). Er på utkikk selv etter en god S14.... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.