|
|
|
|---|---|
lundgren |
har problemet att man bil bara vill gå på 5 cylindrar. har kollat tändningen å så... har nu plockat bort insuget å ser att det bara kommit bensin till 5 cylindrar. kan man kolla injektorerna på nåt sätt nu när man plockat ut dem? jonas |
|
Kolla i senaste ams eller automobil läste det igår men minns inte nog för att återge här.... Med ny vattenpump mm... :-) |
|
lundgren |
problemet löst!:) la alla injektorer i en balja lacknafta. efter hopskruvning så går den hur rent å fint som helst på alla cylindrar!:) |
|
injektorer ? dvs spridarna eller ? /Mvh Göran |
|
lundgren |
japp...injektorer=spridare |
jocker18@home.se |
är det mycket svårt att få bort dom? behöver man nya packningar? WmB SoundZ |
Paap Reeder |
Hej! Att ta loss spridarna ... om man gör det försiktigt kan man kanske inte behöva nya o- ringar. Bosch har lösa o-ringar men kostar skjortan. Ej std dim. Kuntze har "nära" erforderlig dim men är litet tunga att pressa in. Är o-ringarna oskadade och någorlunda mjuka kan man gott köra med de gamla ringarna. Fick köpa 12 + 12 st (även till fästet i insprutar railen) till M 70:an . Ingen höjdar-affär. Dessutom onödigt. MVH /// Paap R |
|
Paap Reeder: Kan du ge mig en utförlig instruktion om hur jag ska gå till väga för att ta lös mina spridare på m535:an och checka om dom är fräscha ?! /Mvh Göran |
|
Paap Reeder |
Hej! Jag skulle göra så här: - Tag loss dem sittande i insprutarrailen. Vänd hela bryggan upp och ner och rikta insprutarna vid sidan av kanten på huven - Anslut bränslet samt evakueringen från vakumregulatorn. - Lossa ansl 15 på spolen samt kör korta ryck med startmotorn Du kommer nu att se 6 st fontäner av 98:a. Skulle en insprutare vara felaktig syns det direkt. (Jag körde mina 12 st till M 70:an - alla låg klockrent lika i höjd - ca 2 meter) Lossa sedan elanslutningarna till resp insprutare och kör igen med startmotorn - nu får ingen insprutare "snora ner sig". MVH /// Paap R |
Paap Reeder |
Hej wrath! En grej till: innan Du lossar insprutarna så spraja på avfettning på dem "nere vid foten" samt kör helst med högtryckssprutan en dusch "vid varje fot" + tryckluft så att all skit går bort som annars ramlar ner i insugsröret när Du lossar sprutarna. MVH /// Paap R |
|
Okej var väl rätt bra förklaring men vill helst ha en lite mer detaljerad då jag inte gillar att pilla med motorn så mycket , hur tar man lös dom ? gängade eller bara nedtryckna ? sen vad menar du med "- Anslut bränslet samt evakueringen från vakumregulatorn" dvs jag börjar med att ta ur säkringen till bränslepumpen , kör bilen torr typ , tar lös bränsletrycksregulatorn och så där sen efter jag tagit upp hela bryggan ansluter jag slangar och stift , men går inte kolvarna runt när man kör på startmotorn ? är väl inge farligt kanske ? /Mvh Göran |
|
|
tänkte att jag kör systemet lite torrt elelr så jag får bort det mesta trycket , ska byta bränsletrycksregulator i veckan så ! /Mvh Göran |
|
jocker18@home.se |
vad är anslutning 15 på spolen? ska nog ta å kolla upp det där, rätt enkelt fast trångt kan jag tänka mig? WmB SoundZ |
|
ja det vill jag också veta vad du menar med det ? /Mvh Göran |
|
Paap Reeder |
Hej! Med anslutning 15 menar jag + på spolen så att Du inte får ngn gnista. MVH /// Paap R |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.