AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
820

Ingen ork!

Har en BMW 523-97. Jag upplever att den inte har någon ork vid gaspådrag, dessutom kan den rycka något när den är kall. Jag har precis bytt till nya stift (Beru, som ska passa min BMW). är det någon som har några synpunkter eller ideér så kan ni gärna höra av er.
/Kenneth

pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Har du bytt bränslefiltret?
Ja!

Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Hade du problemet innan stiftbytet också eller kom det efter?
Visa användare
234
Tommy Power
525 iX Touring -93
..... min hade otroligt dålig ork på låga varv, och kom först efter 4000 varv lite mer.... Men inte pigg där heller....

Det visade sig att en kamlägesgivare till vanosen var paj.... Och det innebar att bilen gick på nödprogram, med fasta kam-lägen...
Fick den bytt, och felet avhjälptes. Drog även mindre soppa efteråt....
Men blev det när du bytte tändstift, så verkar det ju inte så sannolikt att det här är felet....

mvh/

/Tommy Power
Barns beskrivning av en hästkraft:
- "En hästkraft är den energi som går åt för att dra en häst femhundra meter på en sekund."
(Eyvind 10 år)

Jag har bytt tändstift under vintern när den har varit avställd. Jag har inget minne av att det var så innan, det blir väl till att sätta tillbaka de gamla och jämföra.
/Kenneth

Pa
12
Pappabello
523i sedan -97
Hallå! Hade precis samma problem med min 523i-97, samma dag som den kom från verkstaden (Bilcentralen) så var det precis som om antispinnen slog i när man tryckte på gasen, dock så lyste ej antispinnlampan. Ringde verkstaden som bedyrade (över telefon) att dom inte hade gjort något. Jag åkte upp dit iallafall och efter mekarn kört en provtur så kom han tillbaka med mössan i hand och skrapade lite med foten i marken. Han hade kommit åt antispinnvajern när han bytte vattenpump. Sen dom spände upp antispinnvajern så har den gått som ett urverk. Som jag förstod det så kan ovan nämnda vajer börja slacka och då kan bilen uppfattas som du nämner, orkeslös.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.