|
|
|
|---|---|
|
Har läst en del inlägg om lackering i forumet men har inte blivit klok på hur mycket kosing plånboken bör lättas på vid en nedlackering + lackering av grill, motorhuv och backspeglar? Jag inser att det billigaste priset oftast inte är jämnställt med den bästa kvaliteten vid lackering. Är även intresserad av tips på BRA lackerare (gör inget om de är billiga oxå) i Skaraborgs-trakten? Min bil har följande färg: Diamant-Svart Metallic. | |
|
Får väl börja med att välkomna dig till forumet. De lackade ner bilen runt om och slipade till sidotrösklarna så att ytan blev jämn, sedan lackade de frontplåten och backspeglarna. Allt detta för 4000:- vilket jag inte tycker är så överdrivet farligt. Kan tyvärr inte tipsa om någon lackerare i det området då jag bor långt därifrån.. Mvh |
|
|
Får tacka för välkomnandet. 4000:-, det låter som om du kom undan billigt Ille. Jag hade nog siktat in mig på ca 7000-8000:- totalt, med motorhuv och allt. 5000-6000:- kanske är ett rimligt totalpris för mig om jag ska lacka huven oxå? Har inte gjort det än men jag får börja med att kolla priser på billackerare i mina hemtrakter. Glad påsk. |
|
| Att lacka BÅDA framskärmarna samt motorhuven på din bil kostar 6000 ink. moms....Men nu skulle du bara lacka huv,grill samt nerlackning iofs.Skulle tippa på en 3000-4000 o man betalar svart...:) | |
|
Skriver detta med risk för att låta som en moralpredikare. Ja det är ju det där med svart jobb såklart. Jag vill nog ha någon slags garanti på lackjobbet så att jag kan gå till billackeraren och klaga om lacken skulle släppa eller något annat inträffar med lacken efter ett tag. Då jag inte är så bevandrad inom billackeringsområdet så undrar jag om man bara kan gå till en lackerare och fråga rakt ut om han kan utföra ett svartjobb? Min personliga uppfattning är att svartjobb = kompisjobb, rätta mig gärna om jag har fel! |
|
| Fegele:Gå till din utvalda lackerare o be o få en offert på jobbet,du kommer få ett "vitt" pris.De flesta lackerare lämnar 2 års garanti på jobbet,vissa kanske längre.När du väl fått det "vita" priset med moms o allt,så frågar du bara snällt va du får betala så att säga vid sidan om...De flesta brukar fatta vad man menar!!Ja har lackat om 2 bilar "svart" o fått precis samma garantier som om det varit "vitt",prisskillnaden består i att de "bjuder" på momsen,kanske kan man få lite lägre ändå...:).Svartjobb är nog vanligt inom lack,för ja har då inga som helst kompisar som jobbar med billackering alls o ändå var det inga problem o ordna det!För mig är det stor skillnad på o betala 17000 för en hellack(inkl demontering/återmontering av allt,dvs kofångare speglar mm lackas avtagna mm) istället för ca 25000 som en "vit" lackering lätt kan komma upp i....Gör bara klart för lackeraren vilka krav du ställer o kolla upp firman innan du bestämmer dig...Kom ihåg att de här med svartjobb är känsligt o helst ska man ta det med firmans ägare,de har jag gjort i vart fall o aldrig stött på några som helst problem...Lycka till. | |
|
Tack för tipset Dawwe. Ska kolla upp lackeringsfirmor, förklar vilka krav jag ställer, begära offerter på jobbet från dem och fråga firmaägarna lite snällt vad de kan tänkas ta betalt vid så att säga sidan om... Ha en bra påsk. |
|
|
Glömde skriva att betalningen var "svart". Annars hade det hamnat på 7200:- Men jag har en kompis som haft sin bil där och farsan, båda var väldigt nöjda med resultatet och de betalade också svart. Jag är som sagt väldigt nöjd med resultatet på min bil... Så ett tips kan ju vara att fråga några polare om de har haft sina bilar hos någon lackerare, så du vet om de blev nöjda. Men som Dawwe skriver så ska det nog inte avar några problem att få det gjort svart. De uppskattar nog också lite skattefria pengar.=) Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.